کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زمان عرضه دارا دوم اعلام شد

21 مرداد 1399 ساعت 13:58

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در اولین چهارشنبه شهریورماه نسبت به عرضه صندوق دارا دوم اقدام می‌شود که در این خصوص هماهنگی لازم با وزارت نفت انجام شده است.


وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در اولین چهارشنبه شهریورماه نسبت به عرضه صندوق دارا دوم اقدام می‌شود که در این خصوص هماهنگی لازم با وزارت نفت انجام شده است.
به گزارش ایسنا، درحالیکه پیش از این اعلام شده بود که پذیره‌نویسی دومین صندوق سهام‌های دولتی (شامل چهار پالایشگاه) در مرداد یا شهریورماه انجام می‌شود اما روش واگذاری باقیمانده سهام دولت در پالایشگاه‌ها از طریق ETF  پالایشی به نتیجه نرسید و رئیس سازمان خصوصی سازی در این زمینه توضیح داد: به دلیل مخالفت وزارت نفت با عرضه دارا دوم در ETF، سهام‌ پالایشی دولت تا سه هفته آینده به صورت بلوکی عرضه می‌شود.
به گفته وی،  در صورتی که متقاضی خرید وجود نداشت، کلیه سهام متعلق به دولت در پالایشگاه‌های تهران، بندرعباس، اصفهان و تبریز به صورت خرد،  تدریجی و شناور عرضه می‌شود. همچنین، عرضه پالایشگاه‌های فوق هم اکنون آگهی شده و در شرف عرضه توسط بازار سرمایه است.
پس از طرح این موضوع،  ناظر مجلس در شورای عالی بورس از توقف عرضه سهام شرکت‌های نفتی به صورت بلوکی خبر داد و گفت که دولت موظف است سهام خود را در شرکت‌های پالایشی به صورت صندوق پذیره نویسی کنند. در این زمینه، وزیر اقتصاد در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که در اولین چهارشنبه شهریور (پنجم شهریورماه) در هفته دولت نسبت به عرضه صندوق دارا دوم اقدام خواهد شد که در این خصوص هماهنگی لازم با وزارت نفت انجام شده است.
وی درباره ویژگی‌های صندوق‌های ETF، گفت: همه مردم می‌توانند سهام دومین صندوق‌ ETF را خریداری کنند که سقف خرید آن برای دارا یکم معادل ۲ میلیون تومان بوده و ما این سقف را برای دارا دوم با تصویب هیئت دولت به ۵ میلیون تومان افزایش می‌دهیم. همچنین،  در این معامله خریداران از تخفیف ۳۰ درصدی هم برخوردار می‌شوند که در کل مزایای زیادی برای آن‌ها دارد.  


کد مطلب: 134418

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/134418/زمان-عرضه-دارا-دوم-اعلام

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir