۰
سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۷

آخرین وضعیت کرونا در استان‌ها

معاون بهداشت وزارت بهداشت از سیر نزولی روند ابتلا به کرونا در اکثر استان‌ها به دلیل رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم خبر داد و گفت: مردم بدانند که اقدامات و همکاری‌شان واقعا نتیجه می‌دهد. خوشبختانه اکنون اتفاق خوبی در حال رخ دادن است و میزان فوتی‌ها و بستری مثبت‌های ما سیر نزولی خود را طی می‌کنند.
آخرین وضعیت کرونا در استان‌ها
معاون بهداشت وزارت بهداشت از سیر نزولی روند ابتلا به کرونا در اکثر استان‌ها به دلیل رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم خبر داد و گفت: مردم بدانند که اقدامات و همکاری‌شان واقعا نتیجه می‌دهد. خوشبختانه اکنون اتفاق خوبی در حال رخ دادن است و میزان فوتی‌ها و بستری مثبت‌های ما سیر نزولی خود را طی می‌کنند.
به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رییسی با بیان اینکه هیچ داروی موثری برای بیماری کووید-۱۹ وجود ندارد، گفت: همه داروهایی که از آن‌ها نام برده می‌شود اعم از فاویپیراویر، رمدسیویر و... اصلا ثابت نشده که تاثیر زیادی داشته باشد. مهم‌ترین اقدام در برابر این بیماری پیشگیری است و در صورت ابتلا هم مراقبت صحیح حائز اهمیت است. اگر بیمارستانی نسبت به بیمارستان دیگری در حوزه ترخیص بیمار و بهبودی بیماران بیشتر عمل کرده به مراقبت بهتر مربوط است، نه نوع دارویی که مصرف می‌شود.
وی افزود: خبر خوب این است که خوشبختانه مردم دارند خیلی خوب پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و استفاده از ماسک را جدی گرفته‌اند. این موضوع از بحث‌هایی مانند واکسن هم مهمتر است؛ چراکه باید خودمان را آماده کنیم تا فعالیت و زندگی‌مان طی یکسال آینده با کرونا ادامه داشته باشد و در عین حال هم بتوانیم سلامتی مردم را حفظ کنیم.
رییسی با اشاره به وضعیت استان‌ها گفت: امیدواریم با اقدامات خوبی که در حال انجام است، قطع شیب صعودی در استان‌های درگیر ما مانند مازندران ادامه یابد و بتوانیم حدود سه الی چهار هفته آینده اگر همین روند ادامه یابد، شاهد شیب نزولی بیماری در این استان باشیم. در بوشهر با ثباتی که ایجاد شده، به ویژه در زمینه مرگ و میر بیماران این استان، شاهد یک افت هستیم که امیدواریم طی دو هفته آینده بیش از این ادامه یابد و در بوشهر هم به خوبی پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند. خراسان شمالی نیز وضعیت به همین صورت است.
وی با بیان اینکه روند ابتلا در اکثر استان‌ها رو به کاهش است، ادامه داد: استانی مانند اردبیل هنوز نیاز به مراقبت دارد. هرچند در هفته گذشته یک کاهشی داشته، اما از آنجایی که پیک در آنجا همچنان بالاست، نیاز به کار بیشتر دارد. زنجان بعد از مدت‌ها شیب نزولی‌اش را آغاز کرده است. کرمان تقریبا به یک وضعیت ثبات رسیده، اما باید همچنان مراقبت کنند. گلستان، لرستان و ایلام نیز یک پیکی زدند و اکنون شیب نزولی را طی می‌کنند. در عین حال در مورد شرایط کرونا در استان‌ خراسان رضوی هنوز نگرانی داریم. در استان مرکزی باید مراقبت بیشتری کنیم. زیرا تعداد بیمارانش با شیبی ملایم در حال افزایش است. چهارمحال و بختیاری یکی از جاهایی است که بیماری در آنجا یک خیز برداشته است. هرمزگان در حال طی سیر نزولی است. البرز الگویی شبیه تهران دارد و در هفته اخیر یک آرامش نسبی دارد. تهران طی هفته گذشته وضعیت خوبی داشت و شیب ملایم کاهشی داشت اما باید مراقبت کنیم.
رییسی گفت: در آذربایجان شرقی واقعا مدیریت خوبی انجام می‌شود و پزشکان اورژانس بیمارستان به دلیل آرامشی که ایجاد شده بود و دو تا از آی سی یو ها خالی شده بود، اشک شوق می‌ریختند. اصفهان همیشه با شیبی ملایم در حال مدیریت بیماری است و قزوین هم به همین صورت. وضعیت خوزستان نیز هفته به هفته در حال بهبود است که امیدوارم این روند ادامه یابد. کرمانشاه نیز شیبی منطقی را طی می‌کند. در استان فارس با یک مدیریت خوب به شدت وضعیت نزولی شد. اتفاقی که افتاد، فعال کردن قوی بخش سرپایی بود، میزان تست بالا رفت و میزان بستری در این استان به شدت افت کرد. آذربایجان غربی نیز یک روند خوبی را طی می‌کند. سیستان و بلوچستان هم به همین صورت. کردستان هم که از استان‌های قرمز و نگران کننده ما بود به سرعت دارد شیب نزولی و منطقی خودش را طی می‌کند.
رییسی گفت: مردم بدانند که اقدامات و همکاری‌شان واقعا نتیجه می‌دهد. خوشبختانه اکنون اتفاق خوبی در حال رخ دادن است. میزان فوتی‌ها و بستری مثبت‌های ما دارند سیر نزولی خود را طی می‌کنند. البته همچنان راه ادامه دارد و مردم باید به شدت رعایت کنند. حتی اگر ۱۰ تا ۲۰ درصد مردم هم رعایت نکنند، دچار مشکل می شویم. در چند روز تعطیلی شاهد مسافرت‌هایی به سمت شمال کشور بودیم، اما همین مسافرت‌ها می‌تواند برای ما دردسر ایجاد کند.
کد مطلب: 134440
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *