۰
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۱

سقوط قیمت طلا

درحالی که قیمت جهانی طلا از دیروز حدود ۷ درصد کاهش یافته است تحلیلگران معتقدند طلا پس از تلاش ناموفقش برای رسیدن به بالاترین رقم، روند کاهشی خود را آغاز کرده است.
سقوط قیمت طلا
درحالی که قیمت جهانی طلا از دیروز حدود ۷ درصد کاهش یافته است تحلیلگران معتقدند طلا پس از تلاش ناموفقش برای رسیدن به بالاترین رقم، روند کاهشی خود را آغاز کرده است.
 به گزارش تسنیم به نقل از کیتکو نیوز، تغییر روند افزایش قیمت طلا و نقره آغاز شده است. طلا پس از تلاش ناموفقش برای رسیدن به بالاترین رقم در روز دوشنبه، روند کاهشی خود را آغاز کرده است.
کارستن فریج، تحلیلگر کامرزبانک میگوید:«  طلا در روز دوشنبه تلاش کرد به رکوردی که در پایان هفته گذشته ثبت کرده بود برسد ولی موفق نشد و تنها تا 2050 دلار بالا رفت. از آن زمان قیمت طلا رو به کاهش بوده است».
 قیمت طلا برای معاملات ماه دسامبر در زمان نوشتن این خبر 1891 دلار بود یعنی 7 درصد کاهش طی یک روز.
 تعجب آور نیست معاملات طلا در این هفته سود آور بوده باشند. قیمت طلا طی چند هفته گذشته افزایش قابل توجهی داشت. اول به 1920 دلار در هر اونس رسید و بعد تا بیش از 2000 دلار در هر اونس بالا رفت. قیمت این فلز گرانبها حتی یک بار در هفته گذشته به 2100 دلار هم رسید.
فیچ گفت:«  نرخ صعودی قیمت طلا طی چهار هفته گذشته بسیار شدید بوده است. با توجه به شاخص قدرت نسبی بالای طلا و فاصله زیاد با متوسط قیمت 100 روزه آن، این شرایط کاملا قابل پیش بینی بود. حساسیت ها نسبت به طلا به شدت مثبت بوده است و تعداد کمی از شرکت کنندگان در این مورد محتاط بوده و هشدار داده اند».
 روند افزایش قیمت طلا بیش از همه چیز نتیجه علاقه سرمایه گذاران بوده است. علاقه سرمایه‌گذاران برای بالا بردن قیمت ها کافیست ولی برای حفظ این روند افزایشی کافی نیست.
فیچ اضافه کرد:« افزایش قیمت طلا تقریباً تنها مربوط به تقاضای بالای سرمایه‌گذاران بوده است و سایر اجزای تقاضا نقش چندانی نداشته اند. قابل درک است که سرمایه گذاران حالا سود آن را به دست آورند. صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس هم همین نتایج را نشان می‌دهند».
 ولی تحلیلگران اعتقاد دارند تغییر روند افزایشی قیمت طلا مانند آنچه در اواسط مارس اتفاق افتاد نخواهد بود.
فیچ اشاره کرد این پایان راه قیمت طلا و نقره نیست و روند افزایشی قیمت این  فلزات گرانبها پس از توقف موقتی دوباره آغاز خواهد شد.
 وی تاکید کرد دورنمای بلندمدت طلا و نقره همچنان مثبت است و قیمت این فلزات گرانبها دوباره روند افزایشی خود را از سر می‌گیرد.
کد مطلب: 134460
برچسب ها: قیمت طلا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *