۰
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۸

برگزاری جشن عکاسان سینمای ایران بدون مراسم

انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران ضمن انتشار فراخوان ششمین مسابقه عکاسی سینمای ایران از معرفی برگزیدگان این رویداد بدون برگزاری مراسم خبر داد.
انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران ضمن انتشار فراخوان ششمین مسابقه عکاسی سینمای ایران از معرفی برگزیدگان این رویداد بدون برگزاری مراسم خبر داد.
به گزارش ایرنا ،فراخوان ششمین مسابقه عکاسی سینمای ایران در حالی منتشر شده که برگزیدگان این رویداد بدون برگزاری مراسم، معرفی می‌شود.
در اطلاعیه انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران آمده است: پی شیوع بیماری کرونا و نزدیک شدن به زمان برگزاری مسابقه عکس عکاسان سینما به رسم هر سال، ما را بر آن داشت تا برگزاری این دوره از مسابقه عکس سینما به صورت غیرحضوری و فقط با ارسال آثار و فرم مربوطه به دبیرخانه ششمین مسابقه عکس سینما صورت پذیرد. در این دوره، مراسم جشن عکاسان سینما برگزار نخواهد شد و اعلام عکاس برگزیده و اهدای تندیس مسابقه عکس، از طریق سایت‌های خبری، نشریات و شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی خواهد شد.
در متن فراخوان ششمین جشن عکاسان سینمای ایران آمده است: برپائی مسابقه با هدف ارتقا سطح دانش فنی، هنری و تجربی هنرمندان و مورد نقد و قضاوت قرار گرفتن از سوی سایرین و به آگاهی رسیدن در زمینه جایگاه خود در بین دیگران، برگزار می‌شود. عکس، عکاس و عکاسی همواره دغدغه و مسئله‌مان بوده و خواهد بود.
خود باوری، اعتماد به‌نفس، ایمان و اعتقاد به راهی که شروع کرده‌ایم، از بزرگترین دستاورهای این مسابقه است. کمی و کاستی‌ها در بهترین شرایط نیز همواره جلوه می‌نماید، اما با همین حداقل‌ها نیز می‌توان شرایطی فراهم سازیم تا ارزش، شان و جایگاهمان حفظ شود.
۱. شرکت در ششمین مسابقه عکس سینمای ایران برای تمامی عکاسان سینما امکان پذیر می‌باشد.
تبصره: عکس فیلم‌های که توسط عکاسان غیر عضو انجمن عکاسان سینما عکاسی شده، و گواهی فعالیت موقت از سوی انجمن عکاسان برای ایشان صادر نگردیده است، پذیرفته نخواهد شد.
۲. آثار ارسالی می‌بایست از فیلم‌های سینمایی تولید یا اکران شده در فاصله زمانی ۱ فروردین ۹۸ تا ۲۹ اسفند ۹۸ باشند. آثاری که در دوره‌های قبل ارسال شده باشند، پذیرفته نخواهد شد.
۳. آثار ارسالی می‌بایست به صورت مجموعه عکس از هر فیلم سینمائی به صورت پنج عکس صحنه و سه عکس پشت صحنه باشد.
تبصره: هر عکاس می‌تواند با هر تعداد مجموعه عکس در مسابقه شرکت نماید. الویت بندی عکس‌ها و مجموعه‌ها به عهده صاحبان آثار بوده و می‌بایست حتماً توسط ایشان مشخص گردد.
مجموعه عکس‌ها به صورت فول کادر و فقط با فرمت JPG با رزولوشن ۶ مگا پیکسل و ۳۰۰ دی‌پی‌آی باشند. مجموعه‌ها به‌صورت جداگانه با ذکر مشخصات عکاس و فیلم بر روی لوح فشرده تحویل گرفته خواهد شد. نیازی به چاپ عکس‌ها نیست.
۵. ادیت عکس‌ها تا جائی که اصالت آن را از بین نبرد بلامانع است. ترکیب و کولاژ پذیرفته نمی‌شود.
۶. شرکت کنندگان با ارسال آثار خود اعلام می‌دارند که عکس‌های ارسالی متعلق به ایشان بوده و مسئولیت اخلاقی و حقوقی ناشی از این امر به عهده فرستنده آثار است و مسئولیتی از این بابت متوجه برگزارکننده نیست. اما در صورت وقوع چنین امری، هر گونه عنوان، جایزه و امتیازی که به ارسال کننده تعلق گرفته باشد از وی پس گرفته خواهد شد.
۷. از آنجا که فقط یک تندیس شایستگی به یک عکاس تعلق می‌گیرد، لذا فیلم‌هایی که دارای چند عکاس است، با یکدیگر توافق کرده فقط یک نفر را به عنوان عکاس آن فیلم انتخاب نمایند. در نهایت از هر فیلم فقط یک عکاس مجاز به ارسال عکس‌های آن فیلم است.
۸. حق استفاده از آثار پذیرفته شده برای برگزارکننده جهت امور نمایشگاهی، تبلیغاتی و انتشاراتی و چاپ کتاب با رعایت حقوق معنوی برای عکاس محفوظ است.
۹. فایل‌های دریافتی که فاقد فرم تکمیل شده شرکت در ششمین مسابقه عکس سینمای ایران باشند، پذیرفته نخواهند شد.
۱۰. شرکت کنندگان می‌بایست اطلاعات هر مجموعه شامل خلاصه داستان فیلم (در حد دو سطر) سال ساخت، تهیه کننده، کارگردان، بازیگران اصلی، فیلمبردار، طراح صحنه و لباس و طراح چهره پردازی را در فرم مربوط به ثبت نام ذکر نمایند.
۱۱. ارسال آثار به منزله پذیرش همه مقررات مسابقه بوده و تصمیم‌گیری در خصوص موارد پیش بینی نشده به عهده برگزارکننده و مورد قبول شرکت کننده است.
۱۲. مهلت ارسال آثار: از روز دوشنبه ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۹ تا روز دوشنبه ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۹ و غیر قابل تمدید خواهد بود.
دریافت آثار: آثار بر روی لوح فشرده با مشخصات ذکر شده، به همراه فرم تکمیل شده شرکت در ششمین مسابقه عکس سینمای ایران، درون پاکت در بسته که نام شرکت کننده بر روی آن نوشته شده، تحویل میز کانتر اطلاعات ساختمان شماره یک خانه سینما به آدرس خیابان بهار خیابان سمنان شماره ۲۹ شود.
کد مطلب: 134470
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *