۰
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۷

تشدید سختگیریهای کرونایی در فرودگاهها

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تشدید اقدامات سختگیرانه در فرودگاه‌ها و سفرهای هوایی مردم برای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تشدید اقدامات سختگیرانه در فرودگاه‌ها و سفرهای هوایی مردم برای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.
به گزارش ایسنا، امروز رییس سازمان هواپیمایی کشوری با فرمانده نیروی انتظامی دیدار کرد و تورج دهقان زنگنه – رییس سازمان هواپیمایی کشوری - از جدیت نیروی انتظامی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه برای جلوگیری کردن از ورود افراد بدون ماسک به فرودگاه‌ها تشکر کرد و سردار اشتری نیز اعلام کرد که از این به بعد با هماهنگی سایر فعالان صنعت حمل و نقل هوایی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فرودگاه‌ها نظارت سختگیرانه‌تری خواهیم داشت.
رضا جعفرزاده - سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری – درباره‌ی اقدامات سختگیرانه بهداشتی در فرودگاه‌ها و سفرهای هوایی اظهار کرد: از این به بعد و با هماهنگی بیشتر با نیروی انتظامی به هیچ وجه اجازه ورود به افراد بدون ماسک به فرودگاه‌ها را نخواهیم داد و اگر کسی پس از ورود به ترمینال‌ها ماسک‌اش را بردارد هیچ کس اجازه سرویس‌دهی و خدمات‌دهی به آن مسافر را نخواهد داشت.
وی ادامه داد: قطعا با کسانی که در مراحل مختلف ورود و خروج مسافران از ترمینال‌ها و حتی در طول پرواز مرتکب تعلل و تخلف شده‌اند برخورد جدی می‌شود.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اگر مسافری علائم ویروس کرونا را داشته باشد و به فرودگاه‌ها وارد شود چه اقداماتی برای این مسافر در نظر گرفته شده است، گفت: اگر کسی پس از ورود به فرودگاه‌ها یکی از علائم مشکوک به ویروس کرونا را داشته باشد حق سفر با هواپیما را ندارد و اگر بلیت و کارت پرواز هم دریافت کرده باشد به او اجازه پرواز نمی‌دهیم و نمایندگان وزارت بهداشت برای انجام اقدامات بعدی به این مسافر بیمار رسیدگی می‌کنند.
جعفرزاده تاکید کرد: در مراحل مختلف ورود و خروج مسافران و چک کردن آنها نیروی انتظامی حضور دارد و بیشتر از سابق نظارت و سختگیری‌های خود را اعمال خواهد کرد همچنین به همه متولیان و مدیران ترمینال‌ها تاکید کرده‌ایم که باید مسافران و استقبال‌کنندگان پس از ورود به فرودگاه مورد نظارت جدی قرار گیرند تا ضمن استفاده دائمی از ماسک فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند همچنین به مهمانداران پرواز و شرکت‌های هندلینگ نیز این تاکیدات صورت گرفته تا همه مسافران در طول پرواز به صورت مستمر ماسک را روی صورت خود نگه دارند.
وی اعلام کرد: همه غرفه‌ها و فروشگاه‌های دارای ترمینال‌ها و صاحبان آنها باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و آنها نیز از ماسک استفاده کنند از سویی دیگر نیز به تمامی شرکت‌های هوایی اعلام کرده‌ایم در صورت پرواز به نقاطی از کشور که در وضعیت قرمز از نظر ابتلا به کرونا قرار دارند، نسبت به ضدعفونی هواپیمای خود اقدام کنند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری در زمینه اقدامات پیشگیرانه، مجری قوانین و مصوبات ستاد مقابله با کرونا است و به هیچ وجه اجازه کوتاهی و تعلل به هیچ کس را نخواهیم داد.
کد مطلب: 134487
برچسب ها: فرودگاه کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *