۰
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۹
علی اصغر دشتی کارگردان تئاتر:

مجوز اجرا می گیریم اما باز هم امنیت نداریم

مجوز اجرا می گیریم اما باز هم امنیت نداریم
علی اصغر دشتی کارگردان تئاتر با اشاره به متوقف شدن اجرای نمایش هایی که با مجوز اداره کل هنرهای نمایشی روی صحنه می روند، از فضای ناامنی که در تئاتر حاکم شده ابراز تاسف کرد و اظهار امیدواری کرد که از طریق تعامل میان افراد دخیل در این وضعیت، این شکل برخورد با نمایش های روی صحنه پایان پذیرد.
این کارگردان تئاتر در گفت وگو با پایگاه خبری فریادگر، درپاسخ به پرسشی در زمینۀ وقایع اخیر تئاتر کشور، با یادآوری این نکته که هنرمندانِ تئاتر سال هاست که قواعد و قوانین ممیزی در کار خودشان را می شناسند، گفت: همۀ ما می دانیم که به عنوان یک شهروند باید به قوانین و قواعد احترام بگذاریم. ما حتی پیش از شروع کارمان، در مغزمان رعایت آن قوانین را شروع می کنیم. اما مسئله ای که به وجود آمده و صنف ما و جامعۀ تئاتر به آن معترضیم، این است که وقت هایی این قواعد بیش از حد لازم تقسیرپذیر می شوند.
وی با اشاره به اینکه تمام نمایش ها علاوه بر کوشش هنرمندان برای رعایت قواعد، برای رسیدن به اجرا از صافی ناظر، یعنی شورای نظارت اداره کل هنرهای نمایشی هم عبور می کنند، از اینکه باز هم برای نمایش های روی صحنه مانع ایجاد می شود گله کرد و گفت:به نظر می رسد این مشکل به نیروها و موانعی بیرون از اداره کل هنرهای نمایشی مربوط است.
علی اصغر دشتی در رابطه با انتقاد خود تصریح کرد: «تمام حرف ما، صنف ما و خانۀ تئاتر، در این چند سال اخیر این است که ما باید امنیت داشته باشیم. مجوز داشتن، باید به معنای امنیت ما باشد. اگر قرار باشد ما مجوز بگیریم و باز هم امنیت نداشته باشیم، به این مسئله معترضیم. اگر نهادی وجود دارد، که آن نهاد به نوعی مسئولیت تظارت بر آثار ما را دارد و برای ما مجوز صادر می کند، آن نهاد باید قدرت حمایت از ما تا پایان اجراهایمان را داشته باشد. نه اینکه نمایشی با مجوز اجرا بشود، و همۀ قواعدی را که شورای نظارت خواسته اجرا کند، و باز در میانۀ ایام اجرا به مشکل برخورد کند.
این هنرمند تئاتر در این زمینه به مسئولین خاطر نشان کرد: من فکر می کنم باید به امنیت روانی یک گروه اجرایی، که با دشواری یک تئاتر را به اجرا می رسانند، احترام گذاشته شود. ما از عدول از قاعده حرف نمی زنیم، حرف ما این است که اگر قاعده ای وضع می شود همه باید تا پایان به آن متعهد باشند.
کد مطلب: 13450
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *