۰
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۰

هشدار تازه گوترش درباره ۳خطرتهدیدکننده جهان

دبیرکل سازمان ملل از همه کشورها خواست در پی بحران ایجاد شده در جهان، در ایجاد صلح و جلوگیری از ایجاد درگیری‌های بی‌پایان مشارکت داشته باشند.
هشدار تازه گوترش درباره ۳خطرتهدیدکننده جهان
دبیرکل سازمان ملل از همه کشورها خواست در پی بحران ایجاد شده در جهان، در ایجاد صلح و جلوگیری از ایجاد درگیری‌های بی‌پایان مشارکت داشته باشند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هشدار داد بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ نه تنها دستاورد‌های جهانی را در مبارزه با فقر و برقراری صلح تهدید می‌کند بلکه خطر تشدید درگیری‌های کنونی و ایجاد درگیری‌های جدید را نیز در پی دارد.
دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره چالش‌های برقراری صلح در زمان شیوع این بیماری همه گیر گفت که درخواستش در ۲۳ مارس برای برقراری فوری آتش بس در سراسر دنیا به منظور مهار کردن ویروس کرونا موجب شد برخی از طرف‌های درگیر برای کاهش تنش‌ها و متوقف کردن نبرد‌ها وارد عمل شوند. گوترش گفت البته متاسفانه در بسیاری موارد شیوع این بیماری همه گیر طرف‌های درگیر را وادار نکرده است خصومت‌ها را کنار بگذارند یا درباره برقراری یک آتش بس دائمی توافق کنند.
گوترش در پایان گفت: شیوع این بیماری همه گیر درباره موثر بودن سیستم‌های بهداشتی، خدمات اجتماعی، اعتماد به موسسات و سیستم‌های حکمرانی نگرانی‌هایی ایجاد کرده است. وی گفت همه این‌ها به این معنا است که تعهد ما به صلح پایدار بیش از هر زمان دیگری ضروری‌ است.
گوترش به سه خطر کلیدی اشاره کرد کاهش اعتماد عمومی، بی ثباتی نظام اقتصاد جهانی و تضعیف ساختار اجتماعی.
وی گفت این تصور که مقامات این بحران را به خوبی مدیریت نمی‌کنند یا این که شفاف نیستند یا به نفع متحدان سیاسی خود عمل می‌کنند می‌تواند به سرخوردگی عمومی نسبت به دولت و موسسات دولتی منجر شود.
گوترش گفت هرچند اعتراضات مسالمت‌آمیز بسیاری برگزار شده است، اما در تعدادی از کشور‌ها شیوع کووید-۱۹ به بهانه‌ای برای سرکوبگری‌های شدید تبدیل شده است.
گوترش از همه کشورها درخواست کرد در ایجاد صلح و جلوگیری از ایجاد درگیری‌های بی پایان مشارکت داشته باشند.
کد مطلب: 134522
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *