۰
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۲
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با «مردم سالاری آنلاین»:

تصمیم به تعویق کنکور، اشتباه بود

ضعف دولت در تصمیم‌گیری، روح و روان دانش آموزان را به هم ریخته است
برگزاری پنجاهمین کنکور سراسری در روزهای کرونایی دردسر بزرگی شده است برای مسئولین. از یک سو داوطلبان از بلاتکلیفی خسته شده‌اند و از سوی دیگر مسئولین با خبرهای ضد و نقیض و تصمیماتی که گاها 24 ساعت عمر نمی‌کند هر لحضه استرس و اضطراب داوطلبان را بیشتر می‌کنند.
تصمیم به تعویق کنکور، اشتباه بود
برگزاری پنجاهمین کنکور سراسری در روزهای کرونایی دردسر بزرگی شده است برای مسئولین. از یک سو داوطلبان از بلاتکلیفی خسته شده‌اند و از سوی دیگر مسئولین با خبرهای ضد و نقیض و تصمیماتی که گاها 24 ساعت عمر نمی‌کند هر لحضه استرس و اضطراب داوطلبان را بیشتر می‌کنند. صبح خبر میرسد که کنکور یک ماه دیگر به تعویق می‌افتد و شب میگویند که در زمان مقرر برگزار می‌شود!  کمتر از یک هفته به برگزاری اولین آزمون سراسری سال 99 باقی مانده است اما هنوز کسی مطمئن نیست این آزمون در موعد مقرر برگزار شود چراکه شاید مسئولین تصمیم تازه‌ای بگیرند. اما دلیل این ضعف تصمیم گیری چیست؟
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «مردم سالاری آنلاین» با اشاره به اینکه رفتار دولت در برگزاری کنکور رفتار درستی نیست گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا به عنوان مرجع تصمیم گیری در شرایط فعلی کشور تصمیم گرفته که آخر مرداد ماه آزمون سراسری برگزار شود، اینکه فضای رسانه‌ای به راه میفتد و نمایندگان در موضوع دخیل می‌شوند و موسسات فضا را متشنج می‌کنند درست نیست؛ دولت باید این وضعیت را مدیریت می‌کرد که نکرد.
حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در ادامه با بیان اینکه درخواست نمایندگان برای به تعویق افتادن کنکور نیز اشتباه بود گفت: با تلفن‌ها و پیگیری دانش آموزان به نمایندگان نیز فشار وارد شد و آنها نیز خواستار تعویق کنکور شدند که موضع‌گیری اشتباهی بود.
وی به تصمیمات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ما در کمیسیون تصمیم گرفتیم که تصمیم‌گیری در خصوص کنکور را به ستاد ملی مبارزه با کرونا واگذار کنیم، آنها نیز تصمیم گرفته‌اند که کنکور برگزار شود و نمایندگان به عنوان ناظر هر جایی که پروتکل‌های بهداشتی اجرا نشد ورود پیدا کنند.
حجت الاسلام فلاحی با اشاره به حضور وزرای علوم، بهداشت و ورزش در مجلس و صحبت‌های آنها در خصوص برگزاری کنکور گفت: بعد از توضیحات وزرای علوم، بهداشت و ورزش مقرر شد که ورزشگاه‌ها در اختیار وزارت علوم قرار گیرد و با همکاری وزارت بهداشت آزمون سراسری با شرایط بهتری برگزار شود، اگر هم در یک حوزه امتحانی پروتکل‌ها رعایت نشود و اتفاقی برای دانش‌آموزی بیفتد وزارت علوم باید پاسخگو باشد. بعد هم کمیته‌ای 13 نفره برای نظارت بر این موضوع تشکیل شد.
وی خاطر نشان کرد: مجددا وزیر بهداشت و وزیر علوم گفتند که یک ماه آزمون سراسری به تعویق می‌افتد، بعد بلافاصله شب بعد اعلام کردند که در موعد مشخص شده برگزار می‌شود. این موضع‌گیری‌ها قطعا روی روح و روان داوطلبان اثر تخریبی دارد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دلیل ضعف در تصمیم‌گیری از جانب دولت را عدم تسلط بر فضای کشور دانست و اظهار داشت: وزیر بهداشت یک وزیر مسلط بر فضای بهداشتی کشور است، او با این آگاهی می‌گوید هرچه کنکور به تعویق بیفتد اوضاع بدتر می‌شود، وقتی وزیر بهداشت می‌گوید اوضاع بدتر می‌شود چرا تیر ماه به مرداد ماه افتاد؟ و حالا می‌خواهند به شهریور بیندازند؟
وی معتقد است که دولت باید به وزیر خود اعتماد کند. او می گوید: به نظر می‌رسد عدم هماهنگی در دولت همانطور که بازار را بهم ریخته و اوضاع معیشتی مردم را بی‌سروسامان کرده، تصمیم‌گیری در مورد کنکور را هم به همین سرنوشت گرفتار شده است.
 
 
 
کد مطلب: 134588
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *