۰
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۶

بازنشر اثر گلشیری برای پنجمین بار از سوی کانون

رمان «اولین روز تابستان» اثر سیامک گلشیری برای پنجمین بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.
بازنشر اثر گلشیری برای پنجمین بار از سوی کانون
رمان «اولین روز تابستان» اثر سیامک گلشیری برای پنجمین بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.
به‌گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب از نخستین آثاری بود که در سال ۱۳۸۹ و در قالب طرح رمان نوجوان امروز کانون منتشر شد و اکنون در پنجمین چاپ خود در مجموع به شمارگان ۲۸هزار نسخه رسیده است.
«اولین روز تابستان» ویژه نوجوانان بالای ۱۵ سال، داستان تلخی از اشتباه‌های یک نوجوان به نام «کامیار» است که از زبان خود او روایت می‌شود و مخاطب را با مفاهیم چالش برانگیزی ‌چون اعتماد، دوستی و توانایی نه گفتن آشنا می‌کند.
کامیار، قهرمان داستان، که ظاهرا پسری سر به‌راه، آرام و مقید است، در جریان اتفاق‌هایی ماجراجویانه قرار می‌گیرد و به دلیل شیفتگی و اعتماد بیش از حد به دوستانش، ناخواسته مرتکب عمل خلاف سرقت از منزل یکی از دوستان ثروتمندش می‌شود. او پس از این اتفاق دچار عذاب وجدان و ندامت شده و خود را در اتاقش حبس کرده و به خود بد و بیراه و ناسزا می‌گوید تا شاید روح ناآرامش اندکی آرام بگیرد.
این رمان نوجوان در سال ۱۳۸۹ برنده جایزه بهترین رمان کتاب سال مهر و در سال ۱۳۹۰ برنده لوح تقدیر ششمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان شد.
این کتاب هم‌اکنون در پنجمین چاپ در ۸۴ صفحه و شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه با قیمت ۱۲هزار تومان منتشر شده است.
علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور خریداری کنند.
یادآوری می‌شود سیامک گلشیری نویسنده و مترجم، متولد روز ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ سال ۱۳۴۷ در اصفهان است.
کد مطلب: 134619
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *