۰
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۶

صعود تاریخی لیون به نیمه نهایی

تیم لیون بامداد یکشنبه با حذف منچسترسیتی به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد و تاریخ‌ساز شد.
صعود تاریخی لیون به نیمه نهایی
تیم لیون بامداد یکشنبه با حذف منچسترسیتی به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد و تاریخ‌ساز شد.
بازیکنان این تیم در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ شنبه شب برابر منچسترسیتی قرار گرفتند و با نتیجه خیره کننده ۳ بر یک حریف نامدار خود را شکست داده و راهی مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها شدند.
«مکسول کورنت» در دقیقه ۲۴ و «موسی دمبله» در دقایق ۷۸ و ۸۷ برای تیم لیون در این دیدار گلزنی کردند و صعود تاریخی تیم‌شان به مرحله نیمه نهایی را به ارمغان آوردند.
این در حالی است که «کوین دی بروینه» در دقیقه ۷۰ تنها گل منچسترسیتی را درون دروازه نماینده فرانسه جای داده بود.
در دقایق ابتدایی نیمه نخست بازیکنان ۲ تیم با احتیاط زیاد بازی را آغاز کردند و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود. برخلاف انتظار، حملات بازیکنان لیون در ادامه بیشتر از بازیکنان منچسترسیتی بود و حریف را وادار به دفاع کرده بودند.
روند بازی حساب شده از سوی بازیکنان ۲ تیم مانع از ایجاد خلق موقعیت مناسب گلزنی شده بود و بازی جذاب دنبال نمی‌شد.
تا اینکه در دقیقه ۲۴  تلاش بازیکنان لیون نتیجه داد و آنان به گل رسیدند.
در این دقیقه بازیکنان منچسترسیتی حمله‌ای را برروی دروازه لیون طراحی کردند که مدافعان حریف این حمله را دفع و با ارسالی بلند توپ را  به پشت مدافعان میانی سیتی زن ها رساندند.
در حالیکه «اریک گارسیا» مدافع منچستر با مهاجم حریف بر روی تصاحب توپ درگیر بود توپ به «مکسول کورنت» هافبک هجومی لیون رسید و این بازیکن با شوتی زیبا دروازه «ادرسون» برزیلی را گشود. در ادامه شاگردان «پپ گواردیولا» با در اختیار گرفتن توپ و میدان، تیمِ برتر میدان بودند و چندین موقعیت مناسب گلزنی برای مهاجمان این تیم فراهم آمد اما هیچ کدام ثمری نداشت.
در دقیقه ۴۲ «ژائو کانسلو» بهترین فرصت گلزنی این تیم را در حالی از دست داد که در محوطه جریمه لیون در موقعیت مناسب گلزنی قرار داشت اما شوت آرام او را «آنتونی لوپز» سنگربان حریف به آرامی در آغوش گرفت.
در دقیقه ۴۴ و در ادامه حملات سیتی‌زن‌ها «رحیم استرلینگ» مدافع لیون را پشت‌سر گذاشت و وارد محوطه جریمه این تیم شد اما با عکس‌العمل به موقع لوپز او نیز در امر گلزنی ناکام ماند.
همانطور که قابل پیش‌بینی بود نیمه دوم با حملات طوفانی سیتی‌زن‌ها آغاز شد اما آنان باز هم در گلزنی ناموفق بودند که گواردیولا «ریاض محرز» را به جای «فرناندینهو» به زمین فرستاد تا روند بازی تغییر کند.
با این جا به جایی حملات آنان بیشتر شد اما بازیکنان حریف با دفاع منطقی و چند لایه، سد محکمی ایجاد کرده و مانع گلزنی شدند.
در دقیقه ۷۰ سرانجام برنامه‌های گواردیولا و تلاش بازیکنان به بار نشست و آنان موفق به گلزنی شدند. این گل را «کوین دی بروینه» با شوتی زیبا به ثمر رساند و بازی را به تساوی کشاند.
شادمانی سیتی‌زن ها فقط ۸ دقیقه دوام داشت و آنان در دقیقه ۷۹ یک بار دیگر همانند گل نیمه نخست دروازه شان باز شد. این گل را «موسی دمبله» که در دقیقه  ۷۵ به جای « «ممفیس دپای» وارد زمین شده بود به ثمر رساند و یک بار دیگر تیمش را پیش انداخت.
در دقیقه ۸۵ استرلینگ بهترین فرصت سیتی را از دست داد و در حالیکه در آستانه دروازه خالی قرار داشت موقعیت را از دست داد و توپ را به بالای دروازه فرستاد.
در دقیقه ۸۷ و در حالی‌که سیتی‌زن‌ها به دنبال جبران گل خورده بودند و در زمین حریف بازی می‌کردند به دنبال یک ضد حمله سریع دیگر دمبله موفق به گلزنی شد و اختلاف را سه برابر کرد.
با این نتیجه گواردیولا سرمربی منچسترسیتی برای سومین سال متوالی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان ناکام بود و از صعود به مرحله نیمه نهایی باز ماند.
بدین ترتیب تیم لیون در مرحله نیمه‌نهایی باید با تیم بایرن مونیخ دیدار کند.
براساس برنامه، دیدارهای نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب با دیدار تیم‌های لایپزیک آلمان و پاری‌سن ژرمن آغاز می‌شود.
چهارشنبه شب نیز در دیگر دیدار این مرحله تیم‌های بایرن مونیخ و لیون به میدان رفته و برای فینالیست شدن تلاش خواهند کرد.
نتایج کامل مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا:
چهارشنبه ۲۲ مرداد: آتالانتا یک - پاری‌سن ژرمن ۲
پنجشنبه ۲۳ مرداد: لایپزیک ۲ - اتلتیکو مادرید یک
جمعه ۲۴ مرداد:  بارسلونا ۲ - بایرن مونیخ ۸
شنبه ۲۵ مرداد: لیون ۳ - منچسترسیتی یک
کد مطلب: 134677
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *