۰
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۸

نگاه صدقه ای به بخش خصوصی

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بخش خصوصی بازوی کشور در حضور قدرتمند در بازارهای جهانی است و نگاه صدقه ای به این بخش باطل است.
به گزارش مهر، محمد نهاوندیان شامگاه شنبه با بیان این مطلب در مراسم تجلیل از صادرکنندگان استان مرکزی افزود: توانمند سازی بخش خصوصی که همواره از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و هست به معنای صدقه دادن به بخش خصوصی نیست بلکه کمک به بخش خصوصی در راستای تامین نقدینگی و تسهیل شرایط حضور در بازارهای جهانی است.
وی ادامه داد: باید با نگاه توانمندسازی به بخش صنعت و تولید کشور قدرت رقابت تولید کنندگان داخلی در بازاهای جهانی را افزایش دهیم.
رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اقتصاد مقاومتی به عنوان راه برون رفت ایران از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها گفت: پیش شرط حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی توانمندسازی بخش خصوصی است و این مهم محقق نمی شود مگر با اختیار دهی به بخش خصوصی و اعتماد به کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند.
نهاوندیان افزود: دولت باید با در پیش گرفتن شیوه پیش آگهی و همراه ساختن فعالیت عرصه تولید و صنعت درد تصمم گیری های حوزه اقتصادی از اتخاذ تصمیمات شتاب زده در این حوزه خودداری کند.
وی تاکید کرد: اختلاف سلایق در هر بخش همواره موجود است و نباید اجازه داد وجود اختلاف سلیقه در بین افراد موجب نگاه تجزیه جویانه در اقتصاد کشور شود.
تقویت بخش خصوصی برابر با افزایش حضور ایران در بازارهای بین المللی است
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در شرایطی که دنیا می کوشد با محدودیت حضور ایران در بازارهای جهانی از قدرت بین المللی ما بکاهد مسئولین بلند پایه کشور باید حمایت از تولیدکنندگان بخش خصوصی را در راس امور خود قرار داده و اجازه ندهند برخی محدودویت ها و تصمیمات داخلی شرایط را سخت تر از تحریم ها کنند.
نهاوندیان ادامه داد: بخش خصوصی و دولتی باید کمک کنند تا قدرت برنامه ریزی صادرکنندگان افزایش یابد و به مقابله با هرگونه پیشامدی بپردازند.
وی با بیان این که حفظ قدرت رقابت و حضور در بازارهای خارجی نیازمند اعمال سیاست های مدبرانه است گفت: عدم توجه به این مهم شرایطی را ایجاد خواهد کرد که به نفع صادرات نخواهد بود.
رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: بخش خصوصی و تشکل ها باید برای صادرات و رقابت بهتر در بازارهای جهانی تقویت شده و مدیریت استراتژیک در این بازارها مورد توجه قرار گیرد.
کد مطلب: 13479
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *