۰
دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۲

کاهش بیش از ۵۳ هزار واحدی شاخص بورس

روند نزولی بازار سرمایه همچنان ادامه دارد و شاخص کل این بازار امروز بیش از ۵۳ هزار واحد کاهش یافت.
روند نزولی بازار سرمایه همچنان ادامه دارد و شاخص کل این بازار امروز بیش از ۵۳ هزار واحد کاهش یافت.
به گزارش ایسنا، در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با ۵۳ هزار و ۷۸۷ واحد ریزش به یک میلیون و ۶۰۸ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۸۹۴۱ واحد کاهش یافت و رقم ۴۵۶ هزار و ۱۷۸ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران امروز ۹۷۴ هزار معامله به ارزش ۱۳۳ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال انجام دادند.
صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، مخابرات ایران و س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی بورس گذاشتند و ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس و سایپا نمادهای پربیننده این بازار بودند.
عقب‌گرد فرابورس به کانال ۱۷ هزار واحد
روند نزولی در فرابورس هم ادامه دارد و شاخص کل این بازار با ۵۶۸ واحد کاهش به رقم ۱۷ هزار و ۲۵۶ واحد رسیده است. معامله‌گران این بازار ۱۴۷ هزار معامله انجام دادند که ۲۳ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال ارزش داشت.
هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی مارون، سنگ آهن گوهرزمین، پتروشیمی تندگویان، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری صباتأمین و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.
لیست نمادهای پربیننده این بازار نیز از بانک دی، سهامی ذوب‌ آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، سرمایه‌گذاری صباتأمین، صنایع ماشین‌های اداری ایران، س. توسعه و عمران استان کرمان و توسعه مولد نیروگاهی جهرم تشکیل شده است.
کد مطلب: 135191
برچسب ها: بورس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *