۰
يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۹

تاکید سخنگوی اتحادیه اروپا بر پایبندی به برجام

سخنگوی اتحادیه اروپا در گفت و گویی ضمن تاکید بر اهمیت توافق هسته ای گفت که اتحادیه اروپا به اجرای این توافق پایبند است.
تاکید سخنگوی اتحادیه اروپا بر پایبندی به برجام
سخنگوی اتحادیه اروپا در گفت و گویی ضمن تاکید بر اهمیت توافق هسته ای گفت که اتحادیه اروپا به اجرای این توافق پایبند است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه نیو یوروپ، پیتر استانو، سخنگوی امور خارجه و مسائل امنیتی اتحادیه اروپا در گفت و گویی با این روزنامه گفت که اتحادیه اروپا در راستای پایبندی به توافق های بین المللی و حفظ منافع امنیتی مشترک اتحادیه اروپا، به اجرای توافق هسته ای متعهد است.
استانو همچنین از تصمیمات اخیر ایران برای انجام دادن فعالیت هایی که آن را "ناسازگار با تعهداتش تحت توافق هسته ای" خواند، انتقاد کرد.
سخنگوی اتحادیه اروپا در این باره اظهار کرد: ما از ایران خواسته ایم بدون تاخیر این اقدامات را بازگردانده و از انجام دادن اقدامات دیگری که موجب تضعیف توافق هسته ای می شوند، خودداری کند. ما ثابت قدم بوده و به وضوح گفته ایم که تعهد ما به توافق هسته ای به پایبندی کامل از سوی ایران بستگی دارد.
او درباره توافق هسته ای گفت: توافق هسته ای که به اتفاق آرا توسط شورای امنیت سازمان ملل امضا شد، یکی از رکن های مهم ساختار عدم اشاعه تسلحات جهانی بوده و به امنیت منطقه برای اروپا و فراتر از آن کمک میکند.
استانو همچنین به لغو تحریم تسلیحاتی ایران در اکتبر ۲۰۲۰ اشاره کرده و گفت که لغو این تحریم بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که سند قانونی توافق هسته ای است، مقرر شده است.
اظهارات استانو درباره اقداماتی ناسازگار با تعهدات ایران تحت توافق هسته ای در پی این مطرح می شود که ایران با گذشت یک سال از خروج آمریکا از توافق هسته ای و پس از متحمل شدن تحریم های شدید اقتصادی، با تعلل کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات پیشینشان نسبت به خنثی کردن تاثیر این تحریم ها و عادی سازی روابط اقتصادی با ایران، اعلام کرد در چند گام تعیین شده تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای را کاهش می دهد.
مقامات کشورمان تاکید کرده اند در صورت عملی شدن تعهدات کشورهای اروپایی همه این اقدامات  به حالت اولیه بازخواهند گشت.
کد مطلب: 135473
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *