۰
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۲
درباره محدوده اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می گیرد؛

کسب تکلیف لاریجانی از رهبری

کمیسیون اصل نود در جلسه امروز خود تصمیم گرفته است که با ارائه نامه‌ای به رییس مجلس از وی برای گرفتن حکمی از رهبری در مورد شان قانونگذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی در مواردی که موضوع سبقه غیر از آموزشی و فرهنگی دارد، درخواست کند
محمدجواد افضلی‌فرد، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در مورد جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: پرونده مربوط به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امروز برای سومین‌بار بررسی شد و سرانجام به نتیجه‌گیری رسید.
افضلی‌فرد با اشاره به تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد سیاست های جلوگیری از کاهش نرخ باروری که توسط دولت ابلاغ شده است، گفت: موارد مربوط به جلوگیری از نرخ باروری در بسیاری مواقع شان قانونگذاری دارند و با توجه به حکم حکومتی امام (ره) در سال ۶۳ که خواسته بودند ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی ترتیب اثر داده شود، باعث ایجاد این برداشت می‌شود که شورای عالی انقلاب فرهنگی صرفا در موارد فرهنگی و آموزشی سبقه قانونگذاری دارد اما در حال حاضر در خیلی از مواردی که سبقه درمانی، امنیتی و اقتصادی دارند هم وارد می‌شود.
افضلی‌فرد ادامه داد: اگر چنین شانی برای شورای عالی انقلاب فرهنگی قائل باشیم، نتیجه‌اش این می‌شود که وظایف این شورا در مواردی با فرماندهی کل ستاد کل نیروهای مسلح با بودجه و قوانین دیگر تناقض پیدا می‌کند به همین دلیل شان قانونگذاری این شورا محل بحث است و باید محدوده آن مشخص شود.
سخنگوی کمیسیون اصل نود با تاکید به اینکه باید تفاوتی میان سیاستگذاری و قانونگذاری قائل شویم، گفت: مداخله در امور قانون‌گذاری در مورد بحث مربوط به سیاست‌های جلوگیری از کاهش نرخ باربری موجب شد که آقای لاریجانی این مساله را برای بررسی بیشتر به کمیسیون اصل نود اارجاع داده است.
وی با بیان اینکه جلسه بعدازظهر امروز سومین جلسه درخصوص بررسی این پرونده بود، گفت: در جلسه امروز بعد از بحث و بررسی به این نتیجه رسیدیم که برای مشخص شدن اینکه مصوبات اگر سبقه غیرآموزشی و فرهنگی داشته باشند چه کاری باید انجام شود، تصمیم گرفتیم در نامه‌ای به آقای لاریجانی از وی درخواست کنیم تا در این مورد از رهبری کسب تکلیف کند تا محدوده اختیارات شورا مشخص شود.
سخنگوی کمیسیون اصل نود در مورد دستور دیگر جلسه امروز کمیسیون گفت: وصول شکایت از هیات رییسه مجلس در جلسه امروز کمیسیون اعلام شد و قرار شد طبق آیین‌نامه سه نفر از درخواست‌کنندگان این شکایت در جلسه‌ بعدی کمیسیون حاضر شوند و در مورد طرح شکایات خودشان توضیح دهند.
وی در مورد اینکه این سه نفر چه کسانی هستند و با چه گرایش‌هایی هستند، گفت: شکایت‌کنندگان از اعضای فراکسیون اصولگرایان هستند و قرار است بذرپاش، زارعی و نجابت در جلسه آینده کمیسیون اصل نود حاضر شوند و در مورد شکایات خودشان توضیح دهند.
افضلی‌فرد در مورد دستورات دیگر جلسات امروز کمیسیون اصل نود گفت: تعیین برنامه چهارساله کمیته‌ها در دستور کار امروز جلسه قرار داشت اما به دلیل کمبود وقت تنها این دستورکارها اعلام وصول شد تا در جلسه بعدی اولویت‌های آنها مشخص شود.
سخنگو همچنین در مورد جلسه آینده کمیسیون اصل نود گفت: برنامه سفر به عسلویه به دلیل فوت پدر آقای پورمختار رییس کمیسیون اصل نود به تعویق افتاده است و احتمالا هفته آینده برای بررسی مشکلات عسلویه به عنوان بزرگترین پروژه صنعتی کشور به این منطقه سفر خواهیم کرد.
کد مطلب: 13555
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *