۰
سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰

افتتاح ۱۰۰ مدرسه برکت ظرف هفته آینده

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از افتتاح ۱۰۰ مدرسه در هفته آینده خبر داد.
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از افتتاح ۱۰۰ مدرسه در هفته آینده خبر داد.
به گزارش ایسنا، امیرحسین مدنی در نشست خبری با موضوع سه رویداد ملی بنیاد برکت در سال ۹۹ بیان کرد: ما در حوزه های عمرانی و زیربنایی تاکنون ۱۹۰۰ مدرسه قرارداد بستیم که از این تعداد ۱۲۵۰ باب از آن افتتاح شده است و ۱۵۰ مورد آن نیز در هفته آینده افتتاح می شود. همچنین تا پایان سال نیز ۱۰۰ مدرسه دیگر نیز مدرسه افتتاح خواهیم کرد. 
به گفته وی، بیش از ۱۱۰۰ مجموعه فرهنگی ساخته شده است. بیش از ۱۰۰۰ نقطه روستایی در کشور آبرسانی شده است. 
مدنی افزود: همچنین ۱۲ بیمارستان با ۲۰۰۰ تخت خواب در مجموعه بنیاد برکت ساخته شده است. ۴۷ هزار قراداد ساخت مسکن محرومان در کشور داریم که ۱۸ هزار مسکن را تحویل دادیم.
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه یکی از کارهایی که در مجموعه بنیاد برکت انجام شده است بحث اشتغالزایی و ورود در عرصه تولید است، گفت: ما از ۱۱ سال قبل به حوزه اشتغالزایی ورود کردیم.
مدنی افزود: تاکنون در ۳۶۰ شرکت سرمایه گذاری کردیم. بنا بر این است که بین ۳ تا ۵ سال در شرکت حضور داشته باشیم و پس از آن از شرکت خارج شویم و به بخش خصوصی سهام را واگذار کنیم.
مدنی در بخش دیگری از این نشست گفت: در مقاطع بعدی به این نتیجه رسیدیم که وضعیت تولید در حوزه تولید روستایی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به سرشماری سال ۱۳۵۰ بیان کرد: جمعیت روستا به شهر ۷۰ به ۳۰ بوده است؛ به عبارتی ما ۳۰ درصد جمعیت شهری و ۷۰ درصد جمعیت روستایی داشتیم که جمعیت روستا هم برای خود و هم برای جمعیت شهرها تولیدات انجام داده است و شاید در مقاطعی تولیداتی داشته که ظرفیت صادرات هم داشته است، اما اکنون وضعیت برعکس است. حدود ۲۵ درصد جمعیت روستایی و ۷۵ درصد جمعیت شهری است و روستا مایحتاج خودش را تامین نمی کند و در بحث امنیت غذایی دچار مشکلاتی هستیم. 
وی با اشاره به اینکه بحث معیشت پایدار در نقاط روستایی برای ما اهمیت داشت، افزود: ما در حوزه آب سالها در کشور دچار خشکسالی شدیم و این باعث تخلیه روستاها شد زیرا شغلی در آنجا نبود و در این راستا از ۴ سال گذشته برنامه ریزیهایی صورت گرفت و مطالعاتی در حوزه طرحهای خرد و خانگی انجام شد. حدود یک سال بر روی حوزه اشتغال خانگی مطالعه کردیم و طرحهایی تحت عنوان مدلهای سحاب، آسمان و آفتاب اجرا شد که از سال ۹۷ این کار آغاز شد.
به گفته مدنی، در شش ماهه دوم سال ۹۷، حدود ۱۰ هزار طرح خرد خانگی در کشور اجرا شد در سال ۹۸ این رقم را به ۴۰ هزار طرح رسید.
مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد: باتوجه به اینکه امسال سال جهش تولید است و از سوی دیگر ویروس کرونا نیز موجب بیکاری حاشیه نشینان شد و با برنامه ریزی که داشتیم اهداف مان را دو برابر کردیم و برنامه ریزی ما برای سال ۹۹ ،اجرای ۶۰ هزار طرح است که هر طرحی به طور میانگین سه نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم دارد. 
بنابر اظهارات مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، امسال تاکنون ۱۶ هزار طرح از ۶۰ هزار طرح محقق شده است.
به گزارش ایسنا، وی در بخش دیگری از این نشست به آمارهای سال قبل بخشی از تولیدات طرحهای خرد خانگی اشاره کرد و گفت: در سال قبل ۱۶ هزار تن گوشت قرمز از طرحهای خرد خانگی تولید شده است. در کشور ما یکی از مشکلاتی که در بحث امنیت غذایی داریم موصوع تامین پروتیین است که پروتئین را از گوشت قرمز تامین می کنیم. در سال ۱۶۰ هزار تن واردات گوشت قرمز انجام می دهیم. 
مدنی ادامه داد: این ۱۶ هزار تن که از طرحهای خرد خانگی روستایی رخ داده است منجر به کاهش ۱۰ درصدی واردات در کشور شده است. هدف گذاری امسال ما برای تامین پروتئین ۴۰ هزار تن است، اما برنامه ریزی داشتیم که تامین پروتئین را در محصولاتی که می توان از منابعی که در اختیار داریم تقسیم کنیم و این پروتیین از این طریق تامین شود که کشور جلوی واردات را بگیرد و به حوزه هایی که دارای ظرفیت است ورود جدی تری داشته باشیم. 
وی یادآور شد: باتوجه به اینکه ۶۰ هزار طرح در کشور اجرا می کنیم که حدود ۴۵ درصد آن در حوزه دام سبک و سنگین است، در سال جاری برنامه ریزی ما این است که ۲۵ هزار تن گوشت قرمز از طریق طرحهای خرد و خانگی تامین کنیم. 
مدنی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در کشور و گوشت سفید از آبزیان ۱۲ کیلوگرم است که در نرم جهانی این رقم ۲۲ کیلوگرم است، گفت: ما ظرفیت خوبی برای تولید در کشور داریم. 
 مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام افزود: موضوع دیگر نرم تامین پروتیین از آبزیان است که ۶۰ درصد پروتئین از آبزی پروری است و ۴۰ درصد از صید است، افزود: این موضوع ما را بر آن داشت که در این حوزه ورود جدی داشته باشیم و سرمایه گذاری ویژه ای انجام دهیم.
کد مطلب: 135622
برچسب ها: مدرسه بنیاد برکت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *