۰
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۲
عضو کمیسیون انرژی:

سهمیه‌بندی جلو‌ی‌ قاچاق سوخت را نگرفت

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ‌یکی از اهداف سهمیه‌بندی بنزین جلوگیری از قاچاق سوخت است، گفت: اما این طرح نتوانست جلوی قاچاق سوخت را بگیرد‌
 به نقل از دفتر نماینده دشتستان در مجلس، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد با بیان اینکه میزان افزایش نرخ دلار در بازار آزاد و تفاوت آن در بازار رسمی اصلی‌ترین عامل در افزایش قاچاق سوخت است، اظهار داشت: در این شرایط دولت باید مرزها را کنترل و بازار سوخت را مدیریت کند.
وی تفاوت میزان نرخ دلار در بازار آزاد و نرخ رسمی آن را اصلی‌ترین عامل در افزایش قاچاق سوخت برشمرد و اذعان داشت: زمانی که نرخ ارز افزایش چند برابری داشته باشد به همان میزان سود قاچاق سوخت هم افزایش می‌یابد.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید برای کاهش میزان قاچاق سوخت در زمان افزایش نرخ دلار مدیریت در بازار سوخت داشته باشیم چنانچه این مدیریت در بازار حاکم نباشد قاچاق افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه ما همواره به سراغ آسان‌ترین کارها برای رسیدن به اهدافمان می‌رویم، تصریح کرد: متأسفانه در زمینه قاچاق سوخت تنها برنامه دولت این بوده است که با افزایش قیمت سوخت مانع قاچاق شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: با شرایط اقتصادی و تورم موجود در کشور افزایش قیمت سوخت برای کاهش میزان قاچاق شرایط کشور را آشفته‌تر می‌کند و این نمی‌تواند راهی برای کاهش میزان قاچاق کالا باشد.
موسوی‌نژاد با تأکید بر اینکه دولت باید برای کاهش میزان قاچاق مدیریت جدی داشته باشد، یادآور شد: این مدیریت در کاهش میزان قاچاق سوخت نباید صرفاً با افزایش قیمت سوخت اعمال شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه یکی از اهداف سهمیه‌بندی بنزین جلوگیری از قاچاق سوخت است، افزود: اما این طرح نتوانست جلوی قاچاق سوخت را بگیرد و قاچاق همچنان ادامه دارد؛ ما باید مرزهای کشور را قانونمند کنیم؛ باید خود دولت با ورود به بحث امنیت مرزهای کشور شرایط را برای کاهش میزان قاچاق فراهم کند.
کد مطلب: 13569
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *