۰
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۱

رتبه بندی معلمان پس از اساتید

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان با جدیت دنبال می‌شود و شبیه طرح طبقه‌بندی اساتید دانشگاه است
 ابراهیم سحرخیز عصر امروز در جمع رؤسا و معاونان شورای آموزش و پرورش کرمان اظهار داشت: تغییرات سال جاری در نظام آموزشی کشور در راستای قدم برداشتن بر مبنای نقشه راهی است که انتهای آن به تحول بنیادین می‌انجامد.
وی با تأکید بر اینکه تحول بنیادین بدون تحول در معلمان و نگاه، نگرش و صلاحیت‌ حرفه‌ای و اعتقادی آنها اتفاق نمی‌افتد، تصریح کرد: بحث‌هایی مانند فضا، سخت‌افزار، نرم‌افزار و فناوری‌های نوین نیز لازمه تحول بنیادین است اما کافی نیست.
سحرخیز با بیان اینکه اگر در طرح تحول معلم مغفول واقع شود قطعا این تغییرات روبنایی است، بیان داشت: این امر ما را دچار واپس‌گرایی می‌کند که برای نظام آموزشی کشور خوشایند نیست.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی معتقد هستند که در این طرح به پیش‌دبستانی و پایه آموزش توجه نشده است اما قدم اول در ظاهر و در صورت ساختاری است اما غایت آن سیرت محتوایی و زیربنایی دارد.
سحرخیز با تشریح نظام آموزشی قبلی و آسیب‌های دوره پیش‌دانشگاهی در کشور عنوان کرد: باید هرم تحصیلی و شغلی کشور تغییر کند و خیلی از قوانین دگرگون شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۶ درصد دانشجویان کشور در مقطع کارشناسی و بالاتر و تنها ۲۴ درصد در دوره کاردانی هستند، گفت: این امر در دنیا معکوس است زیرا در مشاغل آنها ابتدا به تکنسین توجه می‌کنند و بعد می‌گویند یک مهندس برای این کار کافی است.
سحرخیز با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مشاغل دنیا که نان‌آور است در مشاغل فنی و حرفه‌ای است، اظهار داشت: آموزش و پرورش به رسالت خود در آموزش عمومی می‌پردازد و اگر ما دنبال خروجی نظام تعلیم و تربیت هستیم باید انسان کامل داشته باشیم.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه خروجی نظام آموزشی کشور باید مشاغل مورد نیاز جامعه باشد، بیان داشت: برای رسیدن به این مهم پیش‌دانشگاهی اتلاف منابع بود.
سحرخیز سن مهارت‌آموزی در دنیا را پنج سالگی دانست و گفت: در ساختار جدید آموزشی کشور ما دنبال این نبودیم که مردم دچار تردید شوند و از سال آینده دانش‌آموزان هر سه سال از هم جدا شده و سنخیت‌ها حل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: معلمان ابتدایی باید دانسته‌های خود را به‌روز کرده و صلاحیت‌های تخصصی داشته باشند و دوره راهنمایی نیز نباید دوره چند معلمی باشد.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان با جدیت دنبال می‌شود و شبیه طرح طبقه‌بندی اساتید دانشگاه است، عنوان کرد: احیای رتبه‌بندی معلمان و ایجاد رقابت بین آنها در طرح تحول بنیادین موجب ساختن معلم می‌شود.
سحرخیز گفت: سند تحول بنیادین با ظرفیت‌هایی که دارد هیچ کس نمی‌تواند بهانه بیاورد و خواستار نیازی در این طرح باشد زیرا هر آنچه نیاز جامعه آموزشی است در سند دیده شده است.
کد مطلب: 13570
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *