۰
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۸

قول ماکرون به اجرای طرح‌های مهم در عراق

نخست‌وزیر عراق در دیدار امروز با امانوئل ماکرون اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تمام چالش‌های پیش روی شرکت‌های فرانسوی را برداریم. ماکرون نیز گفت، فرانسه هر نیازی برای حمایت جامعه جهانی از عراق لازم باشد را تامین خواهد کرد.
قول ماکرون به اجرای طرح‌های مهم در عراق
نخست‌وزیر عراق در دیدار امروز با امانوئل ماکرون اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تمام چالش‌های پیش روی شرکت‌های فرانسوی را برداریم. ماکرون نیز گفت، فرانسه هر نیازی برای حمایت جامعه جهانی از عراق لازم باشد را تامین خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در دیدار امروز، چهارشنبه خود با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: شراکت و همکاری ما با فرانسه مهم بوده و این کشور شریک مهمی برای ماست و برای گسترش آن تلاش خواهیم کرد.
نخست وزیر عراق اظهار کرد: فرانسه کمک زیادی برای بازسازی شهرهای آزاد شده کرده و برای راه اندازی پروژه مشترک انرژی هسته‌ای جهت تولید برق تلاش می‌کنیم.
او اضافه کرد: برای به جریان انداختن سند همکاری استراتژیک بین دو کشور اقدام می‌کنیم و عراقی‌ها قدردان نقش فرانسه در مبارزه با تروریسم هستند.
الکاظمی افزود: فرانسه حامی حاکمیت عراق بوده و موضع‌گیری ویژه‌ای داشته، ما تاکید می‌کنیم حاکمیت عراق برای ما خط قرمز است.
نخست وزیر عراق اظهار کرد: اولویت همکاری بین دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و انرژی است. طرح آتی عراق در خصوص انرژی هسته‌ای و پروژه‌های صلح‌آمیز تحت نظارت آژانس انرژی اتمی و سازمان انرژی فرانسه خواهد بود.
او ادامه داد: عراق صحنه مقابله علیه هیچ کشوری در منطقه نخواهد بود.
نخست‌وزیر عراق افزود: با ماکرون حمایت از دولت عراق را بررسی کردیم و از موضع آنها در حمایت از کشورمان در این زمینه‌ تشکر می‌کنیم.
ماکرون نیز اظهار کرد: فرانسه آماده پایبندی به تامین منابع انرژی عراق است. می‌خواهیم طرح‌ها مهمی به خصوص طرح راه اندازی متروی بغداد و تامین برق این کشور را پیاده کنیم.
او افزود: اصرارم برای سفر به عراق برای اعلام پایبندی کشورم به عمق دوستی با این کشور بود.
رئیس جمهوری فرانسه گفت: برای جلب حمایت جهانی به نفع منافع عراق تلاش می‌کنیم و معتقدم ماه‌های آینده برای فعالیت‌های دولت عراق مهم خواهد بود.
ماکرون تاکید کرد: با الکاظمی تقویت همکاری نظامی علیه داعش را مورد بررسی قرار دادیم. عراق از داعش رنج بسیار برده و جنگ با داعش ادامه خواهد داشت و ما به حمایت از عراق پایبندیم.
او اضافه کرد: فرانسه برای تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف در زمینه‌ اقتصادی تلاش می‌کند و قبل از هر چیز می‌خواهیم تامین مالی مناسب و اجرای پروژه‌های مهم از جمله متروی نیمه تمام بغداد را برنامه‌ریزی کنیم.
ماکرون گفت: ما مداخله‌های خارجی در عراق را بررسی کردیم و گفتیم فرانسه خواهان حمایت از عراق است. از دولت عراق به لحاظ سیاسی، اداری و امنیتی حمایت می‌کنیم.
کد مطلب: 135715
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *