۰
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۱

پروازهای بین‌المللی به پکن از سر گرفته شد

پروازهای بین المللی به پکن پایتخت چین که پس از شیوع کرونا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون متوقف شده بود، از امروز پنجشنبه از سرگرفته شد.
پروازهای بین‌المللی به پکن از سر گرفته شد
پروازهای بین المللی به پکن پایتخت چین که پس از شیوع کرونا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون متوقف شده بود، از امروز پنجشنبه از سرگرفته شد.
به گزارش ایرنا سازمان هواپیمایی چین روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد با توجه به اینکه بیشتر پروازهای خارجی به فرودگاه های پکن از اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) به شهرهای دیگر چین منتقل شد قرار است از امروز این پروازها به فرودگاه پکن برگردد.
پکن حدود ۸ ماه را صرف مبارزه با بیماری کرونا کرده و موفق به مهار کامل آن شده است در زمان حاضر حدود ۲۰ روز است که در سراسر چین هیچ موردی از ابتلا به این ویروس گزارش نشده است و بیمارانی هم که به عنوان مبتلا ثبت می شوند از کشورهای دیگر به چین سفر کرده اند.
بر اساس این بیانیه در مرحله نخست، پروازهای خارجی به مقصد فرودگاه پکن به ۸ کشور تایلند، کامبوج و پاکستان در آسیا، یونان، دانمارک، اتریش و سوئد در اروپا و کانادا در آمریکای شمالی محدود می شود.
در این بیانیه با اشاره به اینکه این ۸ کشور جزو کشورهایی هستند که مسافران ورودی آنها به چین کمترین تعداد مبتلایان به کرونا را داشته اند آمده است که نخستین پرواز مستقیم بین المللی امروز پنجشنبه از "پنوم پن" پایتخت کامبوج به پکن با شرکت هواپیمایی ایر چاینا انجام می شود.
از اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) برای اینکه از شیوع گسترده کرونا در پایتخت چین جلوگیری شود، پروازهای خارجی به پکن به شهرهای دیگر چین منتقل شده است پرواز شرکت هواپیمایی ماهان ایران هم که هر هفته یک پرواز دارد به گوانگجو منتقل شده است.
مقامات چین می گویند از سرگیری پروازهای خارجی به پکن به معنای سهل تر شدن محدودیت ها در پایتخت نیست بلکه مقررات سخت و قرنطینه ۱۴ روزه کماکان در سراسر چین از جمله پکن برقرار است و دو بار آزمایش اسید نوکلئیک برای مسافران الزامی است.
گزارش شرکت هواپیمایی چین حاکی است بیمارستان «دیتان» شهر پکن برای درمان بیماران پروازهای خارجی به این شهر در نظر گرفته شده است.
بر اساس مقررات موجود هر پرواز بین المللی به پکن اگر سه مسافر مبتلا به کرونا داشته باشد، پروازهایش به یک شهر دیگر هدایت خواهد شد در مراحل اولیه پروازهای مستقیم بین المللی به این شهر روزانه حدود ۵۰۰ مسافر جابجا خواهند کرد.
از سرگیری پروازهای بین المللی به پکن نشان می دهد که دولت چین قصد دارد بتدریج به محاصره این شهر با نظرداشت مهار کامل کرونا پایان دهد این روند به عادی سازی شرایط کمک می کند اما تدابیر سرسختانه بهداشتی برقرار است تا تعادل امور از بین نرود.
کد مطلب: 135726
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *