۰
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۲

توزیع سیم کارت دانش آموزی فقط توسط مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه شرایط مدارس توسط بازرسین تحت کنترل و نظارت است، گفت: توزیع سیم کارت دانش آموزی توسط مدارس انجام خواهد شد و والدین به سایر فراخوان‌ها توجه نکنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه شرایط مدارس توسط بازرسین تحت کنترل و نظارت است، گفت: توزیع سیم کارت دانش آموزی توسط مدارس انجام خواهد شد و والدین به سایر فراخوان‌ها توجه نکنند.
سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، امروز در گفت‌وگو با فارس در کرج، با اشاره به آغاز سال تحصیلی زیر سایه کرونا ویروس، گفت: قاعدتا مشکلاتی در سطح مدارس وجود دارد که بازرس‌ها را اعزام کردیم تا شرایط را کنترل کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه از سه مدرسه استان به صورت سرزده بازدید به عمل آمد، ادامه داد: هر سه مدرسه شرایط کنترل کرونا را رعایت کرده بودند.
این مقام مسؤول از آغاز و انجام بازدید نمایندگان آموزش و پرورش از مدارس سطح استان خبر داد و گفت: طی این بازدیدهای سرزده، میزان حضور دانش آموزان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ارتباط مدارس و اولیا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
قاسمی اظهار کرد: ممکن است شرایط ایده آل نباشد اما از والدین خواهشمندیم که به ما کمک کنند تا تربیت و آموزش را در مدارس دنبال کنیم؛ تحلیل بنده این است که باید تلاش کنیم مدارس باز باشد با آمادگی معلمین تولید محتوا داشته باشیم و با کمک همه نهادهای خدمات رسان و مردم شرایط را به نفع دانش آموزان کنترل کنیم.
وی یادآور شد: گرفتن تعهد از والدین در رابطه با احتمال ابتلا به بیماری دانش آموزان بسیار اشتباه  و تخلف است، معتقدیم تعامل میان والدین و مدارس باید دو طرفه باشد.
این مقام مسؤول بیان کرد: باید شرایط را فراهم کنیم دانش آموز با حضور دو روز در مدرسه و رعایت  مسائل بهداشتی به آموختن علم و ادب بپردازد، بدون شک باز ماندن مدارس کمک بیشتری به این قشر و جامعه خواهد کرد.
قاسمی گفت: حدود 4 میلیارد تومان اقلام بهداشتی برای مدارس استان خریداری کردیم تا در ماه‌های نخست به دانش آموزان خدمات رسانی داشته باشیم، نمی‌خواهیم هیچ هزینه و خسارتی در این راستا به خانواده‌ها تحمیل کنیم اما برای ادامه کار نیاز به کمک والدین نیز داریم.
هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد
وی تصریح کرد: هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد و هیچ تعهدی در این راستا تعریف نشده است بلکه سعی داریم اعتماد والدین را جلب کنیم تا خود اولیا برای حضور فرزندانشان در مدارس راغب شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه با بیان اینکه بهترین ناظرین در سطح جامعه مردم هستند، ادامه داد: امیدواریم ما را کمک کنند و مشکلات و کمبودها در مدارس را به ما گزارش کنند.
وی با اشاره به اینکه تهیه صابون مایع و وسایل تأمین بهداشت هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: استفاده از شبکه شاد برای دانش آموزان و معلمان به صورت تمام وقت رایگان خواهد بود و مردم در این میان نگران نباشد.
به گفته وی 4 هزار و 500 دانش آموز البرزی در دسترسی به اینترنت و نداشتن گوشی هوشمند مشکل دارند که برای رفع این مشکل بهره گیری از شبکه آموزش راه حل خوبی است، همچنین تولید محتوا از طریق راهبران آموزشی و مراجعه این راهبران به منازل دانش آموزان کم برخوردار در دستورکار قرار دارد تا حتی یک نفر از آموزش بی بهره نماند.
قاسمی اظهار کرد: برای رفع مشکل کمبود الزامات استفاده از شبکه شاد، با کمیته امداد و معاون اقتصادی استانداری رایزنی‌هایی انجام شده است و سعی داریم به سرعت این اقلام را تأمین کنیم، هر ساله مشکلاتی در حوزه آموزش وجود داشت که متاسفانه امسال شرایط سخت‌تر و مشکلات پیچیده تر شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اضافه کرد: گروهی اقدام به تبلیغ برای فروش سیم کارت‌های برنامه شاد کردند که از مردم می‌خواهیم برای خرید دست نگهدارند، این سیم کارت‌ها با آرم مخصوص توسط آموزش و پرورش و به صورت مستقیم در مدارس توزیع خواهد شد.
این مقام مسؤول از تعطیلی بوفه‌های مدارس، زنگ تفریح و ورزش خبر داد و گفت: فعالیت سرویس مدارس هم طبق اعلام ستاد کرونا خواهد بود، ماشین‌های شخصی با سه سرنشین و خودروهای ون با نصف ظرفیت یعنی 7 سرنشین فعال خواهند بود.
کد مطلب: 135913
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *