کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فتحی: مخالفت گفت‌وگوی عزت‌مند نیستیم

16 شهريور 1399 ساعت 12:56

یک عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست‌های خصمانه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما مخالف گفت‌وگوی عزتمندی که منافع ملی ما را کسب کند نیستیم ولی آنچه تاکنون دیده‌ایم بدعهدی بوده و خیانت.


یک عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست‌های خصمانه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما مخالف گفت‌وگوی عزتمندی که منافع ملی ما را کسب کند نیستیم ولی آنچه تاکنون دیده‌ایم بدعهدی بوده و خیانت.
به گزارش ایسنا، محسن فتحی، نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه امروز مجلس گفت: قیام عاشورا پیامی واضح داشت مبنی بر این‌که مرگ در راه حق و عدالت از زندگی با ذلت ارزشمندتر است. شرایط امروز کشور بی‌مناسبت با رویه قیام عاشورا نیست و شواهد معناداری در این خصوص در آن مشهود است، چرا که تاریخ مستمرا در حال تکرار است.
وی ادامه داد: ایستادگی در مقابل زورگویی و به تبع آن تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی همان عزت‌مندی است و تسلیم در مقابل آنها چیزی به جز نفوذ صهیونیست و استکبار در پی نخواهد داشت. همچنین باید توجه کنیم که ما ثابت کردیم که مخالف گفت‌وگویی عزت‌مند که منافع ملی ما را کسب کند نیستیم ولی آنچه تاکنون دیده‌ایم بدعهدی و خیانت بوده است.
این عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اکنون دشمنان کینه‌توز ما مدام درحال شکست هستند. پیش‌تر سعی داشتند اجماع جهانی را علیه ما به کار بگیرند ولی اکنون دلخوش به حمایت یک جزیره‌ای ناشناخته شده‌اند این یعنی رسوایی بین‌المللی کدخدایی که انکار نمی‌شود. ما ملتی نیستیم که در مقابل بدعهدی‌ها کوتاه بیاییم. اگر به نفوذ در منطقه می‌پردازند ما وسعت کل جهان را محلی برای عرض اندام خود می‌دانیم تا جایی که از روی درماندگی از نفوذ ایران در ساختار انتخاباتی خود شکایت می‌کنند و رقبای خود را اتهام تاثیرپذیری از ایران می‌زنند. این بود ادعای کلانتر بودن آنها؟
فتحی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی باید درصدد ارائه‌ی طرح‌ها و تصویب لوایحی برای ارتقاء سطح زندگی و رفاه مردم باشد نه این‌که کار را به جایی برسانیم که از تریبون‌های مجلس شورای اسلامی بر ناکامی‌های جامعه مرثیه‌خوانی کنیم، مردمی که خود قربانی حکمرانی غلط هستند خود مرثیه‌سرای واقعی نیز هستند.
وی ادامه داد: مردم منتخبانی را به پارلمان فرستاده تا با اصلاح امور فریاد آنها را به آرامش تبدیل کنند. ما باید در پی درمان دردها باشیم. ظاهرا در نقد اوضاع کنونی دولتمردان و مسئولین وضع موجود خود از هر منتقدی رادیکال‌تر هستند. در حالی که باید به جای نقد اوضاع پاسخگو باشند.
نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در خصوص شعارهایی که مقام معظم رهبری در این سال‌های اخیر عنوان فرمودند آیا نباید خود را بازخواست کنیم؟ چرا دوراندیشی ایشان را در رفع مشکلات و یافتن راه‌حل‌ها مورد توجه قرار ندادیدم؟ عدم توجه به این مهم موجب مشکلاتی برای این کشور شد. اهمیت این فرمایش‌ها فقط در نصب پوسترها بود یا در اجرایی نمودن آنها؟ قبول کنیم که فرصت‌سوزی کرده‌ایم.
فتحی ادامه داد: معظم‌ له در پی نگرانی جامعه از مفاسد اقتصادی با انتخاب هوشمندانه‌ای آیت‌الله رئیسی را به عنوان رییس دفتر قضا انتخاب کردند. ایجاد امیدواری را در این انتخاب در سطوح مختلف شاهد هستیم. عملکرد مناسب و برخورد با متخلفین از سوی رئیس دفتر قضا امید را در جامعه ایجاد نمودند. مردم بیشتر ایمان پیدا کرده‌اند که فصل‌الخطاب مر قانون است نه نفوذ افرادی که به واسطه‌ای در قدرت قرار دارند.


کد مطلب: 135919

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/135919/فتحی-مخالفت-گفت-وگوی-عزت-مند-نیستیم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir