۰
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۱

چرا اموال مسئولان با دقت محاسبه نمی‌شود؟

نماینده مردم اردل در مجلس خواستار تصحیح نظام مالیاتی شد و گفت: گفته می شود ۴۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم که باید اصلاح شود.
نماینده مردم اردل در مجلس خواستار تصحیح نظام مالیاتی شد و گفت: گفته می شود ۴۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم که باید اصلاح شود.
به گزارش ایسنا، قدرت الله حمزه در جلسه علنی (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در مورد رونق تولید، اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، گفت: مسائلی مثل تولید، اشتغال، مهار تورم، مسکن، ازدواج جوانان و فضای مجازی مسائل مهمی است. متاسفانه جز نصب بنر، برگزاری همایش، نوشتن کتاب، جزوه و سخنرانی کار دیگری انجام نمی شود. آیا این اقدامات در معیشت، ازدواج و اشتغال جوانان تاثیر گذاشته است؟
نماینده مردم کیار، کوهرنگ و اردل در مجلس با بیان اینکه مجلس باید به صورت جهادی برای اصلاح امور عزم را جزم کند، اظهار کرد: مجلس باید اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را در دستور کار قرار داده و مشکلات مردم را یکی پس از دیگری حل کند. این مورد صورت نمی گیرد مگر اینکه با فساد مبارزه شود و همچنین با اشرافی گری مسئولین، فاصله طبقاتی و بی عدالتی برخورد شود.
حمزه افزود: چرا اموال مسئولان با دقت محاسبه نمی شود؟، چرا افراد دو تابعیتی در پست های حساس هستند؟ باید با قاچاق کالا و واردات غیر ضروری مقابله شود. ساختار فساد انگیز و مردم آزار کشور باید اصلاح شود. باید از خام فروشی و غارت منابع و معادن کشور جلوگیری شود. سیستم غیر اسلامی و فساد آور بانکی باید اصلاح شود.
وی با بیان اینکه «۹۵ درصد درآمد کشورهای پیشرفته، از مالیات است» گفت: ما باید جلوی فرار مالیاتی که گفته می شود ۴۰ تا ۶۰ هزار میلیارد است را بگیریم. نظام مالیاتی صحیح، نجات دهنده اقتصاد است. مالیات، شکاف طبقاتی را از بین برده و برای دولت درآمد پایدار ایجاد می کند. مالیات نقدینگی را به سمت تولید هدایت می کند. اگر نظام مالیاتی سیستمی شود جلوی فساد و رشوه گرفته می شود.
این عضو مجمع نمایندگان استان چهارمهال و بختیاری از ضرورت اصلاح قانون گمرک سخن به میان آورد و گفت: گفته می شود مقدار زیادی کالای اساسی و تولیدی در گمرک وجود دارد. ترخیص آنها به کندی صورت می گیرد. یکی از علت ها این است که برای ترخیص کالا باید ۳۵ خان را رد کرد. مسئولین اقتصادی کشور همواره از قوانین مزاحم شکایت دارند و آنها را بهانه ای برای عدم پیشرفت می دانند. حذف قوانین مزاحم و تصویب قوانین مفید در راستای جهش تولید لازم است.
حمزه در پایان سخنان خود خطاب به نمایندگان مجلس با استناد به سخنان قبلی مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب از مجلس انتظاراتی دارد که به شرح زیر است: شناخت درست از شرایط، شناخت اولویت های کشور، کار کارشناسی، پاکدستی، امانتداری، عدالت محوری، رعایت انصاف و تقوا، اجتناب از حب و بغض های جناحی و شخصی، توکل و اعتماد به خدا و برخورد منطقی و به دور از جدل و البته اهمیت به نقش نظارتی.
کد مطلب: 135920
برچسب ها: مجلس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *