; ?>; ?> آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ و توسعه خط ۷ مترو - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۷

آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ و توسعه خط ۷ مترو

مدیرعامل متروی تهران از آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث خط ۱۰ و توسعه شمالی خط ۷ مترو در هفته جاری خبر داد و گفت: فاز یک خط ۱۰ شامل ۱۲ کیلومتر است و از نمایشگاه بین المللی تهران آغاز می شود.
مدیرعامل متروی تهران از آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث خط ۱۰ و توسعه شمالی خط ۷ مترو در هفته جاری خبر داد و گفت: فاز یک خط ۱۰ شامل ۱۲ کیلومتر است و از نمایشگاه بین المللی تهران آغاز می شود.
به گزارش ایسنا، علی امام از انجام مراسم کلنگ زنی و آغاز به کار ساخت خط ۱۰ مترو تهران و نیز توسعه شمالی خط ۷ در روز سه شنبه هفته جاری خبر داد.
به گفته مدیر عامل شرکت مترو، فاز نخست خط ۱۰ از نمایشگاه بین المللی آغاز شده و در مجموع ۴۳ کیلومتر است که در قالب ۵ فاز با یک برنامه ۵ ساله اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه فاز نخست خط ۱۰ به دو بخش ۶ کیلومتری تقسیم شده است، گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، فاز نخست در مدت زمان ۵ سال به اتمام خواهد رسید.
مدیرعامل متروی تهران همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تونل ارتباطی و ایستگاه تبادلی خط ۱۰ به خط ۷ افزود: در حال حاضر بهترین خطی که می تواند به خط ۱۰ متصل شود، خط ۷ است.
امام با بیان اینکه تمام زمین های مربوط به فازهای اول و دوم پروژه احداث خط ۱۰ مترو از طریق شهرداری مناطق در حال انجام مرحله واگذاری است، گفت: در حال رایزنی با شهرداران مناطق ۲ و ۳ برای پیگیری مقدمات آغاز عملیات اجرایی فازهای بعدی هستیم.
بنا براعلام روابط عمومی شرکت متروی تهران، مدیرعامل متروی تهران در پایان از آغاز پروژه توسعه شمالی خط ۷ متروی تهران از میدان کتاب به سمت جنت آباد خبر داد و عنوان کرد: این مسیر شامل ۵ کیلومتر و ۳ ایستگاه با نام های اشرفی اصفهانی، دانشگاه آزاد و جنت آباد شمالی است و در انتهای آن نیز پارکینگ شمالی خط ۷ قرار گرفته است.
به گفته وی، از سال گذشته مطالعات این بخش از خط ۷ به پایان رسیده و طراحی‌های فاز یک آن نیز انجام شده است. به زودی ساخت تونل این ۳ ایستگاه آغازمی شود و برنامه ساخت ایستگاه‌ها نیز از مهرماه خواهد بود.
کد مطلب: 135921
برچسب ها: مترو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *