۱
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۸
سخنگوی آموزش و پرورش تهران در گفت‌وگو با «مردم سالاری آنلاین»:

هم آموزش حضوری مورد تایید است، هم آموزش غیر حضوری

شهریه مدارس غیر دولتی با وجود آموزش غیرحضوری تغییری نمی‌کند
زنگ مدرسه‌ها امسال 15 روز پیش از موعد و بعد از ماه‌ها تعطیلی زیر سایه کرونا نواخته شد. وزیر آموزش و پرورش همین چند روز پیش اعلام کرد که مدارس امسال به صورت حضوری آغاز به کار خواهند کرد و دانش آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس حضور خواهند داشت.
هم آموزش حضوری مورد تایید است، هم آموزش غیر حضوری
زنگ مدرسه‌ها امسال 15 روز پیش از موعد و بعد از ماه‌ها تعطیلی زیر سایه کرونا نواخته شد. وزیر آموزش و پرورش همین چند روز پیش اعلام کرد که مدارس امسال به صورت حضوری آغاز به کار خواهند کرد و دانش آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس حضور خواهند داشت. اما نگرانی والدین و وضعیت قرمز و هشدار کرونا در بسیاری از شهر‌ها باعث شد تا والدین رغبت زیادی برای روانه کردن فرزندانشان به مدرسه از خود نشان ندهند. از سوی دیگر با وجود آموزش‌های غیر حضوری، شهریه‌های سنگین مدارس غیر دولتی صدای بسیاری از والدین را درآورده است. «مسعود ثقفی»، سخنگوی آموزش و پرورش تهران در گفت‌وگو با مردم سالاری آنلاین به برخی از ابهامات و نگرانی‌های والدین در روزهای کرونای پاسخ داده است.
مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش تهران در گفت‌وگو با «مردم سالاری آنلاین» با اشاره به اینکه حضوری بودن مدارس به دستور وزیر قطعی است گفت: اما اینکه برخی مدارس همچنان از شیوه‌های غیر حضوری استفاده کنند هم مورد تایید آموزش و پرورش است.
وی در ادامه با بیان اینکه استفاده از شبکه شاد و برنامه‌های شبکه آموزش نیز برقرار است افزود: حضور دانش آموزان که وزارت آموزش و پرورش به آن تاکید دارد به این دلیل است که دانش‌آموزان به روش آموزش معکوس در خانه از طریق شبکه شاد درس‌ها را یاد بگیرند و بعد در ساعت‌هایی هم برای رفع اشکال به مدرسه مراجعه کنند.
ثقفی با تاکید بر اینکه به هر حال وظیفه آموزش و پرورش، تداوم تحصیلات دانش‌آموزان است گفت: ترجیح ما این است که آموزش حضوری باشد و همه مدارس نیز باید آمادگی حضور دانش‌آموزان را داشته باشند که دانش‌ آموزان بتوانند در مدرسه حضور پیدا کنند.
وی گفت: ما به والدین توصیه می‌کنیم که حتما به مدارس سری بزنند و شیوه‌های رعایت پروتکل‌ها را بررسی کنند و بعد تصمیم بگیرند.
سخنگوی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه توصیه ما این است که دانش‌آموزان در مدارس حضور داشته باشند اظهار داشت: اما اگر والدین تمایل به حضور فرزندانشان در مدارس نداشتند ما نمی‌توانیم آنها را ملزم کنیم. آموزش از طریق شبکه شاد و صدا و سیما برقرار است. برای رفع اشکال و ارتباط با معلم‌ها پیشنهاد ما این است که در مدرسه حضور یابند.
ثقفی در ادامه در پاسخ به این سوال که در فرصت کمی که تصمیم به برگزاری حضوری کلاس‌ها گرفته شد، آیا مدارس فرصت آماده سازی فضا را با توجه به پروتکل‌های بهداشتی داشته‌اند خاطر نشان کرد: برخی از مدارس چون حوزه امتحانی و پایگاه تابستانی داشته‌اند مهیا بودند، اما فرض بر اینکه برخی مدارس هم این آمادگی را نداشته‌اند و برای این کار فرصت لازم دارند، خود شورای مدرسه می‌تواند این مساله را مدیریت کند و به والدین زمان امکان حضور دانش‌آموزان را اطلاع رسانی کنند.
او در ادامه با اشاره به اینکه شهریه‌های غیرمتعارف مدارس غیردولتی به هیچ وجه مورد تایید آموزش و پرورش نیست گفت: شورای نظارت بر مدارس غیردولتی استان تهران برای هر مدرسه غیردولتی یک نرخ مصوب تعیین کرده است، که هر مدرسه موظف است موقع ثبت نام این مبلغ را به والدین اعلام کند. اما اگر در خصوص سایر هزینه‌هایی که مدارس غیردولتی دریافت می‌کنند و مورد تایید ما هم نیست شکایتی دارند می‌توانند از طریق شماره تلفن 88964006 شکایت خود را اعلام کنند و مطمئن باشند پرونده موسسی که خلاف قانون عمل کند در شورای نظارت بر مدارس غیر دولتی بررسی می‌شود. میزان شهریه هر مدرسه غیرانتفاعی در قالب فهرستی در سایت آموزش و پرورش مشخص شده است.
سخنگوی آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه ما سال گذشته هم به مدارس اعلام کرده بودیم که شهریه‌ای که برای فوق برنامه‌ها دریافت کرده‌اند باید به والدین برگردانند گفت: اگر مدرسه‌ای میزانی از شهریه را که باید عودت می‌داده است برنگردانده، والدین با همان شماره تلفن تماس گرفته  و اعلام کنند.
ثقفی در پایان گفت: مدارس غیر دولتی یک شهریه ثابت دارند که در سایت آموزش و پرورش مشخص است، و چه کلاس حضوری داشته باشند چه غیر حضوری باشند، این شهریه را دریافت می‌کنند.

گفتگو: خاطره میرزا
کد مطلب: 135937
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *