۰
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۸

تکنیک‌های آرام‌سازی و کنترل خشم

تکنیک‌های فراوانی وجود دارد که می‌توانید به کمک آنها خونسردی خود را حفظ کرده و کنترل خشم خود را به دست بگیرید.
تکنیک‌های آرام‌سازی و کنترل خشم
تکنیک‌های فراوانی وجود دارد که می‌توانید به کمک آنها خونسردی خود را حفظ کرده و کنترل خشم خود را به دست بگیرید.
 سواد زندگی نوشت: «هنگامی‌ که علائم هشداردهنده‌ای که شما را خشمگین می‌کنند بشناسید و نیز فعال‌کننده‌های عصبانیت خود را تشخیص دهید، می‌توانید قبل از آن که عصبانیت از کنترل‌تان خارج شود برای مدیریت آن وارد عمل شوید. تکنیک‌های فراوانی وجود دارد که می‌توانید به کمک آنها خونسردی خود را حفظ کرده و کنترل خشم خود را به دست بگیرید.
نفس‌های عمیق شکمی بکشید: تنفس عمیق به مقابله با تنش کمک می‌کند. نکته اصلی این است که نفس‌های عمیق شکمی داشته باشید، سعی کنید تا حد ممکن هوای تازه وارد ریه‌های خود کنید.
راه بروید: پیاده‌روی تند در اطراف ساختمان یا حتی داخل اتاق بسیار مؤثر است. فعالیت جسمی انرژی حبس شده را آزاد می‌کند و شما می‌توانید در کمال خونسردی و با فکری آزاد موقعیت را بررسی کنید.
بر حواس پنج‌گانه متمرکز شوید: تمرکز بر حواس و آن چه در لحظه می‌شنوید، می‌بینید، استشمام یا لمس می‌کنید می‌توانید موجب کاهش استرس شود تا شما خونسردی خود را به دست آورده‌اید. گوش دادن به قطعه‌ای موسیقی، نگاه کردن به عکس محبوبتان، نوشیدن لیوانی آب یا فنجانی چای یا نوازش کردن حیوان خانگی به شما در کنترل خشم کمک می‌کند.
عضلات خود را بکشید یا ماساژ دهید: عصبانیت و خشم اغلب موجب انقباض عضلانی در بدن می‌شود. برخی شانه‌ها یا گردن و برخی دست‌ها یا صورتشان به‌سختی منقبض می‌شود. این مناطق را ماساژ یا کشش دهید تا با ریلکس شدت عضلات آرامش به شما بازگردد.
بشمارید: به‌ آرامی تا ۱۰، ۲۰ یا ۵۰ بشمارید و با تمرکز بر شمارش اجازه دهید تا بخش منطقی ذهن‌تان نیز با احساسات شما هم مسیر شود.
کد مطلب: 136009
برچسب ها: تندرستی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *