۰
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۳

قیمت پیشنهادی واکسن کرونا اعلام شد

شبکه یورو نیوز بامداد سه شنبه در گزارشی با اشاره به گفت وگوی معاون مدیر کل بهداشت و ایمنی غذایی در کمیسیون اروپا با اعضای کمیته محیط زیست و بهداشت عمومی و ایمنی مواد غذایی پارلمان اتحادیه اروپا در ارتباط با تولید و توزیع واکسن ویروس کرونا، گفت که قیمت پیشنهادی این کمیسیون برای این واکسن، بین ۵ تا ۱۵ یورو است.
قیمت پیشنهادی واکسن کرونا اعلام شد
شبکه یورو نیوز بامداد سه شنبه در گزارشی با اشاره به گفت وگوی معاون مدیر کل بهداشت و ایمنی غذایی در کمیسیون اروپا با اعضای کمیته محیط زیست و بهداشت عمومی و ایمنی مواد غذایی پارلمان اتحادیه اروپا در ارتباط با تولید و توزیع واکسن ویروس کرونا، گفت که قیمت پیشنهادی این کمیسیون برای این واکسن، بین ۵ تا ۱۵ یورو است.
به گزارش ایرنا به نقل از شبکه یورو، اعضای کمیته محیط زیست، بهداشت عمومی و ایمنی مواد غذایی پارلمان اروپا روز دوشنبه (۱۷ شهریور) با "ساندرا گالینا"، معاون مدیرکل بهداشت و ایمنی غذایی در کمیسیون اروپا درباره سیاست‌های تولید و توزیع واکسن کرونا در اتحادیه اروپا و وضعیت قراردادهای پیش خرید این واکسن به بحث و تبادل نظر پرداختند و حتی قیمت پیشنهادی برای واکسن احتمالی کرونا برای دسترسی کشورهای کم درآمدتر در این دیدار اعلام شد.
براساس این گزارش، گالینا در این دیدار تاکید کرده است که واکسن احتمالی برای بیماری کووید-۱۹ باید در دسترس همه از جمله کشورهای کم درآمد نیز قرار گیرد.
وی  با بیان اینکه قیمت این واکسن باید بین پنج تا ۱۵ یورو باشد، عنوان کرده است: «نمی‌توانیم از حد خاصی عبور کنیم چراکه مقرون به صرفه نیست. بگذارید خیلی واضح بگویم، باید قیمت حتی مناسب برای کشورهای عضوی باشد که ممکن است پول زیادی نداشته باشند.»
گالینا به اعضای این کمیته از پارلمان اروپا گفته است که نخستین دوزها واکسن احتمالی کرونا می‌تواند تا ماه دسامبر در دسترس کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه واکسیناسیون وسیع‌تر در ابتدای سال ۲۰۲۱ انجام می‌شود، گفت: «دوزهای واکسن‌ طبق جمعیت هر کشور در کشورهای عضو اتحادیه اروپا توزیع می‌شود.»
 این مقام اتحادیه اروپایی افزود: یک واکسن خوب باید کارآمد، ایمن، مقرون به صرفه باشد و به سرعت تولید شود و بتواند مجوز بازار اتحادیه اروپا را کسب کند.
وی همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا کاملا متعهد به یک رویکرد جهانی در توزیع واکسن است تا واکسن احتمالی در دسترس همگان از جمله کشورهای کم درآمد قرار گیرد.
این مقام کمیسیون اروپا همچنین در پاسخ به سوال برخی از اعضای پارلمان اروپا مبنی بر مسوولیت شرکت‌های پزشکی تولید کننده واکسن، گفت: مذاکره با شرکت‌ها دشوار بوده است اما شرکت‌هایی که واکسن کووید-۱۹ را تولید می‌کنند طبق قوانین مسوول خواهند بود و اگر مشکلی پیش بیاید می‌توان آن‌ها را دادگاهی کرد.
اظهارات این مقام اتحادیه اروپایی در حالی منتشر می شود که دولت انگلیس نیز روز دوشنبه (۱۷ شهریور) اعلام کرد انتظار دارد در اوایل سال آینده میلادی به واکسن ویروس کرونا دست یابد.
"مت هنکاک"، وزیر بهداشت انگلیس این مطلب را در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت پیشرفت شرکت‌های دارویی این کشور در زمینه ساخت واکسن کرونا اعلام کرد.
وی در گفت وگو با شبکه رادیویی "ال بی سی" با بیان اینکه در حال حاضر دولت قرارداد خرید «۳۰ میلیون دوز» از واکسن را امضا کرده است گفت: «آن‌ها همین الان شروع به ساختن دوزهای واکسن کرده‌اند قبل از اینکه حتی واکسن تایید شود... اینطور به محض اینکه واکسن تایید شد ما آماده بهره‌برداری خواهیم بود.»
این مقام انگلیس اضافه کرد «بهترین سناریو» آماده شدن واکسن در همین سال جاری میلادی  است اما «محتمل‌ترین اوایل سال آینده میلادی  است، ماه‌های نخستین سال آینده.»
تاکنون حدود ۳۵۰ هزار نفر در انگلیس به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از ۴۱ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش منابع خبری، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) نیز در نامه‌ای به مقام‌های بهداشتی ایالت‌های مختلف این کشور از آن‌ها خواسته است آماده توزیع واکسن احتمالی ویروس کرونا در اواخر ماه اکتبر (اوایل آبان) باشند.
یک سخنگوی این نهاد به خبرگزاری رویترز گفته است: «سازمان به منظور برنامه‌ریزی اولیه برای توزیع محدود احتمالی واکسن در ماه اکتبر و نوامبر با ایالت‌ها مکاتبه کرده است.»
براساس گزارش های منتشر شده تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار نفر در آمریکا بر اثر بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.
کد مطلب: 136016
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *