۰
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۰

روسیه سفیر آلمان را احضار کرد

وزارت خارجه روسیه سفیر آلمان در مسکو را در خصوص اظهارات اخیر برلین ازبابت موضوع مسمومیت الکسی ناوالنی احضار کرد.
روسیه سفیر آلمان را احضار کرد
وزارت خارجه روسیه سفیر آلمان در مسکو را در خصوص اظهارات اخیر برلین ازبابت موضوع مسمومیت الکسی ناوالنی احضار کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، آلمان با ادعاهایش پیرامون ناوالنی در خدمت "بازی‌های سیاست کثیف" است و مسکو از برلین می‌خواهد در این باره توضیح دهد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانسی خبری گفت: وزارت خارجه منتظر توضیحات مقامات آلمان درباره بیانیه‌های آزمایشگاهی و اظهارات ادعایی درباره مسمومیت ناوالنی با ماده سمی کشنده با منبع روسی است.
او اضافه کرد: منتظر توضیح سفیر هستیم، زمان افشای اسناد است تا فریب‌کاری برلین برای همه روشن شود.
زاخارووا به اظهارات آکادمی دارو و سم‌شناسی نیروهای مسلح آلمان اشاره کرد که ارائه اطلاعات بیشتر درباره شیوه‌های مورد استفاده کارشناسان را رد کرد و امکان دستیابی به نتیجه‌گیری "قاطع" درباره وجود آثار ماده سمی کشنده در نمونه‌های ناوالنی را فراهم کرد در حالی‌که این مسائل محرمانه هستند.
این سخنگو در این خصوص اشاره کرد، حفظ محرمانگی مانع از انتشار گزارش‌های خبری درباره تبادل اطلاعات متعدد بین آکادمی نظامی مذکور، بیمارستان چریته، آزمایشگاه "بورتون داون" انگلیس و موسسات مشابه در بلغارستان نشد.
زاخارووا به اظهارات هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان که گفته بود ادعاهای کشورش دارای "ادله بسیار" هستند که به دست داشتن دولت روسیه در این باره اشاره دارند، پرداخت و گفت: این مسائل به قدری خطرناک هستند که به مسؤولان آلمانی اجازه نمی‌دهیم به مخفی‌کاری و کتمان ادامه دهند.
دولت آلمان دوم سپتامبر اعلام کرد، کارشناسان آزمایشگاه وزارت دفاع تاکید کردند، ناوالنی با ماده "نوویچوک" مسموم شده است.
برلین تهدید کرده است که احتمال وضع تحریم علیه روسیه به دلیل مسمومیت الکسی ناوالنی وجود دارد.
الکسی ناوالنی روز ۲۰ اوت (۳۰ مرداد) در بیمارستانی در شهر اومسک در سیبری بستری شد و پس از دو روز به اصرار اطرافیانش به آلمان منتقل شد.
این در حالی است که بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان "چریته" آلمان اعلام کرد، الکسی ناوالنی چهره برجسته مخالف روسیه وضعیت جسمانی‌اش بهبود یافته و از بخش‌ مراقبت‌های ویژه خارج شده است.
طبق بیانیه بیمارستان چریته آلمان، الکسی ناوالنی که از ۲۲ اوت در این بیمارستان بستری است وضعیتش بهبود یافته و او از کما خارج شده است.
کد مطلب: 136066
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *