۰
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۳

احتمال برکناری نتانیاهو

دادستان کل رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کرد که در صورت محرز شدن اقدامات نخست‌وزیر این رژیم برای ضربه زدن به دستگاه قضایی، احتمال دارد او را از منصب نخست‌وزیری برکنار کند.
احتمال برکناری نتانیاهو
دادستان کل رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کرد که در صورت محرز شدن اقدامات نخست‌وزیر این رژیم برای ضربه زدن به دستگاه قضایی، احتمال دارد او را از منصب نخست‌وزیری برکنار کند.
به گزارش ایرنا به نقل از روسیا الیوم، «آویخای مندلبلیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی رایزنی‌های خود را با مقام‌های ارشد دستگاه قضائی این رژیم در خصوص اعلام ناتوانی نتانیاهو در انجام مأموریت‌های محوله به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل آغاز کرده است.
به نظر مندلبلیت، حملات نتانیاهو به دستگاه قضا و دادستانی کل و پلیس کاملا مشخص است که او ناتوان از انجام مأموریت‌هایش می باشد و اگر محرز شود که او از منصب خود برای ضربه زدن به دستگاه قانونی رژیم صهیونیستی در روند رسیدگی به پرونده فساد خود استفاده می‌کند، ممکن است که نتانیاهو را مجبور به استعفا کند.
دادستان کل رژیم صهیونیستی درخصوص اظهارات اخیر نتانیاهو درباره انگیزه سیاسی مقام‌های دستگاه قضاء،‌ اظهار داشت که این مطالب مبتنی بر دروغ بوده و بی‌پایه و اساس است که هدف آن سلب مشروعیت از دستگاه اجرای قانون است.
از طرف دیگر نتانیاهو خواستار تحقیق مستقل درباره دادستانی اسرائیل شده است و گفته که مقام‌های ارشد در دادستانی کل و افسران پلیس عامدانه تحقیقات را تعطیل کرده‌اند.
جلسه رسیدگی به اتهام های بنیامین نتانیاهو درباره دریافت رشوه، خیانت در امانت و فریب ماه می گذشته پس از تأخیر به دلیل شیوع کرونا آغاز شد و قرار است جلسه بعدی ۶ دسامبر (۱۶ آذر) با حضور نتانیاهو در دادگاه آغاز شود.
دادگاه همچنین اعلام کرده است که مرحله اثبات جرم‌های نتانیاهو با طرح سخنان سه شاهد در هفته یعنی اختصاص سه جلسه در طول هفته از ژانویه ۲۰۲۱ (دی ماه) آغاز خواهد شد.
پیشتر نیز نتانیاهو جلسه اول دادگاه خود را که قرار بود ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ۹۸) برگزار شود، با تعطیلی‌های عمومی، از جمله تعطیلی بسیاری از دادگاه‌ها، با اعلام شرایط اضطراری به خاطر شیوع کرونا به تعویق انداخت و این دادگاه در نهایت در ۲۴ ماه مه (۴ خرداد ۹۹) برگزار شد.
سال گذشته دادستان رژیم صهیونیستی رسماً علیه نتانیاهو اعلام جرم و او را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد. این نخستین بار است که علیه یک نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی اعلام جرم می‌شود.
خانواده نتانیاهو نیز در طول ماه‌های اخیر، درگیر چندین پرونده فساد مالی بوده و بارها اخبار آنها در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است؛ پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «پرونده ۲۰۰۰»، «پرونده ۳۰۰۰» و «پرونده ۴۰۰۰» معروف شده است.
کد مطلب: 136147
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *