کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بایدن: ترامپ به مردم آمریکا خیانت کرد

20 شهريور 1399 ساعت 8:43

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در واکنش به پنهان‌کاری رئیس‌جمهور این کشور درباره میزان خطر ویروس کرونا گفت او با انجام ندادن وظیفه خود، به مردم آمریکا خیانت کرده است.


نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در واکنش به پنهان‌کاری رئیس‌جمهور این کشور درباره میزان خطر ویروس کرونا گفت او با انجام ندادن وظیفه خود، به مردم آمریکا خیانت کرده است.
به گزارش فارس، اذعان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به کوچک‌نمایی درباره میزان خطر و تهدید ویروس «کووید۱۹» با واکنش تند «جو بایدن» رقیب دموکرات وی در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر مواجه شد.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بایدن بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) طی سخنرانی در جمع هواداران خود در ایالت میشیگان با بیان اینکه ترامپ به مردم آمریکا خیانت کرده و آگاهانه درباره میزان مرگبار بودن ویروس کرونا به افکار عمومی دروغ گفته است.
وی در این باره توضیح داد: «او می‌دانست و عامدانه آن را کوچک جلوه داد. بدتر از آن اینکه به مردم آمریکا دروغ گفت... این قصور در انجام وظیفه و یک رسوایی است».
بر این اساس، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همچنین اظهار داشت: «همزمان که این بیماری مرگبار کشور ما را می‌پیمود، او نتوانست وظیفه خود در این خصوص را انجام دهد. این خیانتی در مرگ و زندگی به مردم آمریکا بود».
شبکه سی‌ان‌ان ساعاتی پیش فایل صوتی از مصاحبه ترامپ در تاریخ ۱۹ مارس با روزنامه‌نگاری به نام «باب وودوارد» منتشر کرد که در آن وی به کوچک‌نمایی عامدانه خطر ویروس کرونا اذعان می‌کند.
بعد از آن، ترامپ طی نشست خبری در کاخ سفید، ضمن پذیرش این موضوع گفت که نمی‌خواسته باعث ترویج وحشت و هراس از این بیماری شود. 
برآوردهای آماری نشان می‌دهد که در آمریکا تا کنون ۶,۵۳۸,۶۲۳ به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۹۴,۸۳۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.


کد مطلب: 136148

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/136148/بایدن-ترامپ-مردم-آمریکا-خیانت

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir