کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هفته فیلم ایران با زیرنویس روسی

21 شهريور 1399 ساعت 16:41

سینما سالهاست به یکی از تاثیر گذارترین ابزار بازاریابی و برندینگ در دنیا تبدیل شده و کشورهای زیادی در حال حاضر برای صنایع گوناگون از این صنعت بهره میبرند. اما یکی از صنایعی که تقریبا همزمان با صنعت سینما ظهور و توسعه یافته و بسیار وابسته به آن است صنعت گردشگری است.


سینما سالهاست به یکی از تاثیر گذارترین ابزار بازاریابی و برندینگ در دنیا تبدیل شده و کشورهای زیادی در حال حاضر برای صنایع گوناگون از این صنعت بهره میبرند. اما یکی از صنایعی که تقریبا همزمان با صنعت سینما ظهور و توسعه یافته و بسیار وابسته به آن است صنعت گردشگری است.
یک فیلم سینمایی که بیننده را تحت تاثیر میگذارد تا مدت ها برای او تمام نمیشود و بیننده بعد از تماشا به دنبال حواشی، اخبار و نقدهای فیلم خواهد بود  و از همه مهمتر علاقه ای است که برای سفر به لوکیشن های فیلم در او ایجاد میشود.
در فیلم مخاطب به شکل هیجان‌انگیزی در کنار فیلمنامه سنت، فرهنگ، غذا، موسیقی و بسیاری مفاهیم دیگر یک کشور را تجربه می کند به شکلی که بنا به آمار (Tourism Competitive Intelligence) در سال ۲۰۱۲ حدود ۴۰ میلیون گردشگر بین‌المللی مقصد خود را به این دلیل اینکه در آن مکان فیلمی ساخته‌ شده است انتخاب کرده‌اند یا تحقیقات سال ۱۹۹۸ نشان داد که مکان‌هایی که فیلمبرداری موفقی در آن‌ها به انجام رسیده ۵۴ درصد افزایش بازدیدکننده‌ در طول چهار سال را تجربه کرده اند.
از نمونه های موفق همکاری سینما و گردشگری میتوان از هالیوود در آمریکا و بالیود در هند نام برد که سالانه میلیون ها بازدید کننده را به خود جذب مینماید یا با تحقیقات انجام شده که مشخص شده حداقل ۷8 درصد از گردشگران بین‌المللی نیوزیلند حداقل یکی از فیلم‌های سه گانه ارباب حلقه  را دیده‌اند یا رشد بازدید از منطقه (folk village)  در کره جنوبی که به نوعی شهرک سینمایی فیلم های کره ای است نام برد و این ضریب نفوذ سینما  در گردشگری کشور ترکیه را نیز بر آن داشت سرمایه گذاری وسیعی را در سینما برای گردشگری انجام دهد و مشوق هایی را برای سینما گرانی که جاذبه های ملموس و نا ملموس ترکیه نشان دهند در نظر گرفته است.
این تجربیات و این آمار نشان میدهد که ایران نیز که هم در صنعت فیلم سازی در دنیا شناخته شده است و  هم در گردشگری در دنیا حرف های زیادی برای گفتن دارد باید همکاری بیشتر و بهتری را تجربه کنند و این مهم همکاری دو جانبه بخش خصوصی و دولتی را میطلبد.
همکاری هایی نظیر رویدادی که این روزها در مسکو اتقاق می افتد که دو بخش خصوصی شرکت گردشگری بیلیفو و موسسه پاروس با سرمایه گذاری در این بخش و با همکاری با سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به صورت رایگان در هفته فیلم ایران با زیرنویس روسی فیلم های موفقی از سینمای ایران را به صورت آنلاین در درگاه www.persokino.com  از تاریخ 29 شهریور ماه تا 4 مهرماه 1399 به نمایش در می آورند.
لیلی صدری
 


کد مطلب: 136224

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/136224/هفته-فیلم-ایران-زیرنویس-روسی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir