کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زلزله ۴.۳ در کیاسر مازندران

23 شهريور 1399 ساعت 8:53

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۷ و ۳۴ دقیقه روز یکشنبه حوالی کیاسر واقع در مرز استانهای مازندران و سمنان را لرزاند.


زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۷ و ۳۴ دقیقه روز یکشنبه حوالی کیاسر واقع در مرز استانهای مازندران و سمنان را لرزاند.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله با موقعیت طول جغرافیایی ۵۳.۴۲،  عرض جغرافیایی ۳۶.۰۹ و در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین ثبت شده است.
این زمین لرزه در ۱۹ کیلومتری کیاسر (مازندران)، ۳۲ کیلومتری پل سفید (مازندران) و ۳۶ کیلومتری شهمیرزاد (سمنان) به وقوع پیوسته است.
همچنین محل وقوع زلزله در نزدیکترین مراکز استان در ۵۷ کیلومتری سمنان و ۶۱ کیلومتری ساری اعلام شده است.
هنوز از میزان خسارت های احتمالی این زمین لرزه گزارشی ارائه  نشده است.
همچنین مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اعزام دو گروه ارزیاب به منطقه زلزله‌زده حوالی کیاسر در مرز استانهای مازندران و سمنان به منظور ارزیابی اولیه زلزله بوقوع پیوسته در این منطقه خبر داد.
حسین درخشان روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: پس از کسب وقوع خبر زمین لرزه ۴.۳ ریشتری در زلزله حوالی کیاسر در مرز استانهای مازندران و سمنان با قید فوریت های امدادرسانی ستاد بحران در کشیک امداد مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و با هماهنگی های انجام شده، دستورات لازم برای اعزام گروه های ارزیاب از نزدیکترین پایگاه های امداد و نجات به منطقه وقوع زلزله صادر شد.
وی توضیح داد: اکنون گروه های ارزیاب هلال احمر برای ارزیابی اولیه خسارات و تلفات احتمالی و بررسی لازم به محل وقوع این زلزله اعزام شده اند.


کد مطلب: 136296

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/136296/زلزله-۴-۳-کیاسر-مازندران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir