۰
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۲

کاهش قیمت نفت در سایه کرونا

نگرانی‌ها نسبت به بالا رفتن تعداد مبتلایان به کرونا در هفته گذشته باعث شد تا قیمت نفت حدود هفت درصد از ارزش خود را از دست دهد.
نگرانی‌ها نسبت به بالا رفتن تعداد مبتلایان به کرونا در هفته گذشته باعث شد تا قیمت نفت حدود هفت درصد از ارزش خود را از دست دهد.
آمار شیوع کرونا در مناطق مختلف جهان رو به افزایش است. موضوعی که می‌تواند شرایط بازار نفت را پیچیده کند و دوباره کاهش قیمت‌ها را به دنبال داشته باشد.
با شیوع دوباره کرونا احتمال بازگشت محدودیت‌ها و حتی قرنطینه تقویت شده است. در صورت آنکه دولت‌ها برای کنترل این بیماری تصمیم بگیرند که محدودیت‌ها را افزایش دهند، ‌تقاضا برای نفت کاهش پیدا می‌کند.
این در حالی است که تولیدکنندگان نفت حاضر در توافق کاهش تولید یکی یکی تولید نفت خود را افزایش می‌دهند.
ابتدا عراق اعلام کرد که احتمالا از ابتدای سال ۲۰۲۱ نمی‌تواند به این توافق پایبند بماند. روز گذشته نیز امارات اعلام کرد در ماه ژوئیه (خرداد) کمی بیش از سهمیه‌اش در توافق کاهش عرضه اوپک پلاس نفت عرضه کرد.
امارات اذعان کرده که در ماه اوت (مرداد) نیز از سهمیه خود در توافق کاهش عرضه نفت اوپک پلاس تخطی کرده است.
اکنون، بسیاری از معامله‌گران توجه خود را به داده‌هایی معطوف کرده‌اند که نشان می‌دهد ممکن است مازاد تولید این کشور حاشیه خلیج فارس بسیار بیشتر از حد تصور شده باشد و سبب کاهش قیمت نفت خام به پایین‌ترین سطح در دو ماه اخیر شود.
این عوامل باعث شد تا نفت برنت که هفته گذشته را با قیمت ۴۲ دلار و ۶۶ سنت آغاز کرده بود به ۳۹ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه در پایان معاملات روز جمعه برسد و ۷ درصد از ارزش خود را از دست دهد.
نفت شاخص آمریکا نیز از ۳۹ دلار و ۷۷ سنت در معاملات روز دوشنبه با کاهشی ۶.۵ درصدی به ۳۷ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید.
کد مطلب: 136306
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *