کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تکلیف دولت به ساخت یک میلیون مسکن

23 شهريور 1399 ساعت 18:41

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی جزئیات طرح جهش و رونق تولید مسکن با حضور کارشناسان در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.


سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی جزئیات طرح جهش و رونق تولید مسکن با حضور کارشناسان در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

سید البرز حسینی در گفت و گو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران بیان کرد: از آن جا که دو فوریت طرح جهش و رونق تولید مسکن در جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته مجلس به تصویب رسید، کمیسیون عمران باید تا چهارشنبه این هفته مجددا این طرح را بررسی کرده و با جمع بندی پیشنهادات طرح نهایی را به منظور بررسی کلیات و جزئیات آن به صحن مجلس ارائه کند.
وی در ادامه اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون، مجددا طرح جهش و رونق تولید مسکن  در دستور کار قرار گرفت و با حضور کارشناسان دولت، بنیاد مسکن، وزارت راه و شهرسازی، بانک های ملی و مسکن و مرکز پژوهش‌های مجلس حدود ۵ الی ۶ ماده از این طرح بررسی شد. براساس این طرح دولت مکلف به ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکن در ظرف ۴ سال می‌شود.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین براساس این طرح ترکیب شورای عالی مسکن و اختیارات آن نیز در چارچوب قانون دیده شده است. تامین منابع مالی این طرح در قالب ایجاد صندوق ملی مسکن از دیگر مواردی است که در این طرح در نظر گرفته شده است.  شرایط ایجاد صندوق ملی مسکن  و شرایط تعیین هیات امنای آن و این که چه کسانی مسئولیت این صندوق را در دست گرفته از دیگر مواردی است که در این طرح دیده شده است. در این طرح در خصوص نحوه مدیریت صندوق و ذخیره مالی آن نیز مواردی ذکر شده است.
حسینی در پایان تاکید کرد: ان شاءالله تا روز چهارشنبه این طرح نهایی می‌شود.


کد مطلب: 136343

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/136343/تکلیف-دولت-ساخت-یک-میلیون-مسکن

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir