۰
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۲

عدم تمایل آمریکایی‌ها به زدن واکسن کرونا

محققان "دانشگاه ایالتی اوهایو"(OSU) آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند که از هر ۱۰ فرد آمریکایی سه نفر تمایلی به دریافت واکسن کووید-۱۹ ندارند.
عدم تمایل آمریکایی‌ها به زدن واکسن کرونا
محققان "دانشگاه ایالتی اوهایو"(OSU) آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند که از هر ۱۰ فرد آمریکایی سه نفر تمایلی به دریافت واکسن کووید-۱۹ ندارند.
به گزارش ایسنا، طبق یافته‌های این مطالعه، تقریباً از هر ۱۰ آمریکایی تنها هفت نفر علاقه‌مند به دریافت واکسن کووید-۱۹ هستند.
محققان دانشگاه ایالتی اوهایو در ماه مه بیش از دو هزار آمریکایی را مورد بررسی قرار دادند و از آنها در مورد تمایل به واکسیناسیون و ۱۱ عاملی که می‌توانند در تصمیم گیری آنها بر واکسیناسیون تأثیر بگذارند سوال کردند. آنها دریافتند که هزار و ۳۷۴ فرد(۶۹ درصد) از دو هزار و شش نفر مورد بررسی قرار گرفته در این نظرسنجی، به طور قطع یا احتمالاً در صورت توسعه واکسن آن را خواهند زد. این بررسی نشان داد که از آن تعداد، ۱۷ درصد از افراد درباره واکسیناسیون مطمئن نیستند و ۱۴ درصد از آنها نیز احتمالاً یا قطعاً تمایلی به دریافت واکسن ندارند.
"پال ریتر"(Paul Reiter) محقق ارشد این مطالعه و دانشیار رفتار و ارتقای بهداشت گفت: با توجه به همه‌گیری و شدت وخیم بودن این بیماری من گمان می‌کنم که بیشتر افراد تمایل به دریافت واکسن دارند. به نظرم میزان علاقه افراد در آمریکا به دریافت واکسن کووید-۱۹ بیش از میزان علاقه آنها به دریافت واکسن آنفلوآنزا و سایر واکسن‌ها است.
محققان گفتند پیش‌بینی آنها این است که یکی از علت‌هایی که برخی افراد در دریافت واکسن شک دارند می‌تواند این باشد که از میزان عملکرد واکسن مطمئن نیستند و منتظرند تا ببینند آیا ارائه دهندگان خدمات بهداشتی از عملکرد آن راضی هستند و دریافت آن را به اشخاص توصیه می‌کنند یا خیر. محققان همچنین اظهار کردند افرادی که از میزان خطرناک بودن و جدی بودن کووید-۱۹ آگاهی دارند تمایل بیشتری به واکسیناسیون دارند.
ریتر گفت: فقط ۳۵ درصد از شرکت کنندگان این مطالعه حاضر به پرداخت ۵۰ دلار یا بیشتر برای دریافت واکسن کووید-۱۹ بودند.
اگرچه این نظرسنجی چهار ماه پیش انجام شده است، اما ریتر گفت که انتظار ندارد نظر افراد تغییر چندانی کرده باشد.
وی در انتها گفت: هرچه به توسعه واکسن نزدیک‌تر می‌شویم عواملی همچون هزینه واکسن و میزان دوز تزریقی مورد نیاز، برای افراد مهمتر خواهند شد.
یافته‌های این مطالعه در مجله "Vaccine" منتشر شد.
کد مطلب: 136374
برچسب ها: آمریکایی ها
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *