۰
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۴

افزایش چند برابری قیمت بلیت شیراز - ترکیه

دو مسیره شدن پروازها این روزها باعث شده تا قیمت بلیت برخی خطوط و برخی مقصدها مثل سفر به ترکیه بیش از دو برابر شود. بلیت پرواز شیراز به ترکیه که در روزهای عادی حدود سه الی چهار میلیون تومان بود در حال حاضر به بیش از 25 میلیون تومان رسیده است.
دو مسیره شدن پروازها این روزها باعث شده تا قیمت بلیت برخی خطوط و برخی مقصدها مثل سفر به ترکیه بیش از دو برابر شود. بلیت پرواز شیراز به ترکیه که در روزهای عادی حدود سه الی چهار میلیون تومان بود در حال حاضر به بیش از 25 میلیون تومان رسیده است.
به گزارش ایلنا به نظر می رسد ممنوعیت پرواز ایرانی‌ها به ترکیه بهانه‌ای به غیر از کرونا دارد و شیوع ویروس کرونا همچنان دست از سر صنعت هواپیمایی و گردشگری برنداشته و همان‌طور که کارشناسان این صنعت اعلام کرده اند بیشترین آسیب به این بخش وارد شده است. صنعت هواپیمایی و مسافران هوایی هم این روزها به دلیل از دست دادن مسافران و مسافران پروازی نیز به دلیل گران شدن قیمت بلیت،روزگار سخت و دشواری را سپری می کنند.
آن طور که رئیــس انجمن صنفــى دفاتر خدمات مســافرتى و گردشــگرى فارس مــى‌گوید: تاکنون هیچ تور گردشــگرى خارج و وارد استان فارس نشده و هیچ گونه تور هوایى انجام نمى شود.
محمود فخرى در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه درحال حاضر تورهاى محدودى تنها در مســیر مشهد و کیــش برگزار مى‌شــود، عنوان مى کنــد: پروازها و تورهاى گردشگرى شرایط خوبى ندارند و بسیار اندک است به نحوى که بسیاری از پروازها به صورت موردى انجام می شود.
افزایش 900 درصدى قیمت پرواز شیراز - استانبول
وى بــا بیــان اینکه در شرایط کنونی تورهای ورودی به شیراز در حالت تعلیق به سر می‌برند، گفت: پروازهــاى خارجى از ورودی شیراز به مقصد کشورهای مختلف معمولا به صورت دو توقف است؛ به عنوان نمونه بلیت شیراز -استانبول که تنها با هواپیمای قطری به پرواز در می آید یک توقف در قطر دارد و از قطر به ترکیه مى رود.
فخری در ایــن رابطــه توضیح مى‌دهد: ترکیــه به بهانه شــیوع کرونا هیچ پرواز مســتقیمى را از ایــران به کشورش قبول نمى‌کند و تنها به پرواز های قطرى اجازه ورود می دهد.
وی با اشاره به افزایش قیمت 900 درصدی پرواز شــیراز - اســتانبول، می گوید: هزینه پرواز شیراز - استانبول قبل از شیوع کرونا و در شرایط عادی حدود ســه میلیون تومان بوده است اما درحال حاضر به 27 میلیون تومان هم رسیده است.
امکان ســفر خارجى براى مــردم عادى فراهم نیست
رئیــس انجمن صنفــى دفاتر خدمات مســافرتى و گردشــگرى فارس با بیان اینکه درحال حاضر امکان سفر براى مــردم عادى نیســت و تنها افرادى که مقیم هســتند مى توانند ســفر خارجى داشته باشند، می گوید: امکان ســفر تنهــا براى افرادى کــه کار ضرورى دارند میسر است.
فخری ادامه مى‌دهد: تنها 2 راه براى پرواز به ترکیه اســت که شــرکت قطرى با 900درصد افزایش آن را انجام می‌دهد.البته شــرکت ترکیش هم پرواز را اعلام و بعــد از دریافت پول مجدد آن را کنســل مــى کند و پول مدت‌هاى زیادى پیش شرکت ترکیش مى ماند.
رئیس انجمن صنفى دفاتر خدمات مســافرتى و گردشــگرى فارس با بیان اینکه قیمت بلیت پروازهاى خارجى در مســیرهاى مختلف افزایش شدید و بالایى داشته اســت، تصریح مى کند: اما بالاترین افزایش در مسیر ترکیه است.
تعطیلی بیش از 80 درصد آژانس هاى مسافرتى استان
فخــرى مى گویــد: تاکنون هیچ گردشــگرى به داخل و خارج از کشــور نداشــته‌ایم و تنها افرادى که کارهاى ضرورى دارند اقدام به ســفر مى کنند و بحث گردشگرى نیست.
وى با بیان اینکه در اســتان نیز ورودى گردشگر نداریم، خاطرنشان مى کند: در این شرایط آژانس‌ها هر روز بیشــتر تعطیل مى شــوند و درحال حاضر حدود بیش از 80 درصد آژانس هاى مسافرتى تعطیــل‌ هستند و تنها 20 درصد آنهــا در تایم‌هاى کوتاه و با چند نیروى جزئى فعالیت مى کنند.
سطح اشغال هتل های استان حدود 5 الی 10 درصد است
رئیس جامعه هتلداران استان فارس هم در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت هتل‌های استان تعریفی ندارد می‌گوید: در شرایط فعلی سطح اشغال هتل های استان حدود 5 الی 10 درصد است.
سید حسن سیادتان در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها افرادی که با هدف درمان و امور اداری به شیراز سفر می کنند در هتل ها مستقر می شوند، می‌افزاید: از اسفندماه سال گذشته و در پی شیوع بیماری کرونا هتل‌ها جزو اولین مشاغلی بود که فعالیت آنها متوقف شد و تا امروز هم همچنان رونقی در این بخش ایجاد نشده و همچنان حدود ۴۵ درصد از هتل‌ها و ظرفیت اقامتی فارس تعطیل است.
سیادتان با بیان اینکه تاکنون تعدیل نیرو در هتل‌های استان نداشته‌ایم، می افزاید: نیروهای موجود در هتل‌ها نیروهای تخصصی هستند و اگر تعدیل شوند ممکن است پسا کرونا دیگر سر کار نیایند اما در عین حال دور از انتظار نیست که در آینده تعدیل نیروی زیادی داشته باشیم.
رئیس جامعه هتلداران استان با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها پرواز های کشور های عمان، قطر و... انجام می‌شود، ادامه می‌دهد: متاسفانه پرواز از دیگر کشورها به ایران و استان فارس بسیار کاهش یافته‌است.
قیمت بلیت شیراز -ترکیه بیش از 22 میلیون تومان
رجبی مدیر یکی از آژانس های مسافرتی در شیراز هم با بیان اینکه در حال حاضر پروازهای شیراز به استانبول تنها از طریق شرکت قطر انجام می شود، می گوید: در حال حاضر تنها افرادی که به دلایلی مانند باطل نشدن اقامت، رفتن به دانشگاه مجبورند به ترکیه بروند بلیت این کشور را خریداری می کنند.
الهام رجبی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل نامعلوم بودن بازگشایی مرزها دیگر ایرلاین ها بلیت ایران به ترکیه را نمی فروشند، می افزاید: در شرایط فعلی ارزان ترین قیمت بلیت شیراز به ترکیه حدود 22 میلیون تومان است.
وی با اشاره به اینکه مسافران برای رسیدن به ترکیه باید در مرحله نخست به قطر بروند و در ادامه بعد از رسیدن به دوحه به استانبول پرواز می کنند، تصریح می‌کند:‌در شرایط فعلی مسافران و افراد عادی به هیچوجه توان خریداری بلیت یک طرفه شیراز به استانبول را ندارند.
کد مطلب: 136393
برچسب ها: ترکیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *