۰
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۵

تظاهرات پناهجویان در اردوگاه لسبوس یونان

شماری از پناهجویان با برگزاری تظاهراتی در جزیره لسبوس یونان خواستار کمک اتحادیه اروپا شدند.
تظاهرات پناهجویان در اردوگاه لسبوس یونان
شماری از پناهجویان با برگزاری تظاهراتی در جزیره لسبوس یونان خواستار کمک اتحادیه اروپا شدند.
به گزارشباشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، شش روز پس از آتش‌سوزی اردوگاه موریا که منجر به نابودی آن شد، تنش همچنان در جزیره لسبوس یونان حکمفرماست. شماری از پناهجویان با برگزاری تظاهراتی خواستار کمک اتحادیه اروپا شدند. آنان همچنین خشونت نیرو‌های پلیس را بر ضد مهاجران محکوم کردند.
بسیاری از پناهجویان که از ماه‌ها و حتی سال‌ها قبل در اردوگاه موریا سکونت داشتند، حاضر نیستند به امکان جدیدی که مقامات یونان به سرعت برای آنان فراهم کرده‌اند، نقل مکان کنند.
یکی از این پناهجویان درباره علت امتناع آنان از رفتن به اردوگاه جدید گفت: «چون می‌ترسیم. می‌دانیم که نمی‌توانیم در خیابان بمانیم. اما مردم می‌گویند که ما به آزادی نیاز داریم.»
خبرنگار یورونیوز اعلام کرد: به گفته مقامات یونان گروهی از افغانستانی‌ها ضمن تهدید و ارعاب‌آفرینی در میان شمار زیادی از پناهجویان و مهاجران می‌گویند که آنان به هدف خود که همانا ترک جزیره است نخواهند رسید مگر با ماندن در خیابان.
یورونیوز افزود: آتش‌سوزی اردوگاه موریا ضرورت یافتن راه‌حل برای مشکلی قدیمی را یادآور شد. کمیسیون اروپا قرار است طرح خود را برای اصلاح سیاست مهاجرتی ۲۳ سپتامبر ارائه کند.
از مجموع ۱۲ هزار پناهجوی اردوگاه موریا، تنها ۶۰۰ نفر در اردوگاه‌های جدید مستقر شد‌ه‌اند.
کد مطلب: 136424
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *