کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قرقاش:

امارات "سد روانی" را شکست

25 شهريور 1399 ساعت 20:13

وزیر مشاور در امور خارجه امارات این‌گونه این توافقنامه ننگین با رژیم صهیونیستی را توجیه کرد که امارات با تصمیمش برای امضای توافق عادی سازی با اسرائیل سد روانی را شکست و این توافق راهی برای پیشرفت در منطقه است!


وزیر مشاور در امور خارجه امارات این‌گونه این توافقنامه ننگین با رژیم صهیونیستی را توجیه کرد که امارات با تصمیمش برای امضای توافق عادی سازی با اسرائیل سد روانی را شکست و این توافق راهی برای پیشرفت در منطقه است!

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات در آستانه امضای توافقنامه ننگین ابوظبی و تل‌آویو که امشب در واشنگتن صورت می‌گیرد، اظهار کرد: توافقنامه "بسیار مثبت" با اسرائیل نتایجی را به همراه خواهد داشت که می‌خواستیم شاهدش باشیم!

او اشاره کرد: نیاز به گشایشی استراتژیک وجود دارد اما این یک‌شبه رخ نخواهد داد.

وزیر مشاور امارات مدعی شد: تعلیق الحاق اراضی فلسطینی مانعی در نابودی راه حل دو کشوری قرار خواهد داد.

او این گونه ادامه داد: امضای توافق عادی سازی به منزله این نیست که این ماموریت تمام شده بلکه سرآغاز ثبات و آرامش اقتصادی بیشتر است توافق با اسرائیل پیشرفت در منطقه بوده و به امارات و منطقه کمک خواهد کرد و نفوذ بیشتری به آنها خواهد بخشید.

به ادعای قرقاش، سیاست کرسی‌های خالی منجر به وقایع فاجعه‌آمیز برای مساله فلسطین شد و میانجی‌گری آمریکا ضمانت می‌کند که تعلیق اراضی فلسطینی ادامه خواهد یافت!

او در ادامه اظهارات گفت: من زمان پایان تعلیق الحاق اراضی را نمی‌دانم و امارات در یاری و حمایت از فلسطینی‌ها در سال‌های آینده در وضعیتی بهتر خواهد بود و اما آنها باید مسیر را هدایت کنند.

این مسؤول اماراتی در بخشی دیگر تاکید کرد: زمان حاضر برای بازنگری در طرح صلح عربی مناسب نیست، طرح صلح عربی همچنان سنگ بناست اما شیوه عدم ارتباط با اسرائیل دیگر بی‌فایده است.

قرقاش اشاره کرد: اقلیت بزرگی از یهود از اسرائیلی و غیراسرائیلی در امارات هستند.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات تصریح کرد: توافق عادی سازی با اسرائیل هر گونه مخالفت‌ها با تمایل ابوظبی در خرید جنگنده‌های اف-۳۵ را از بین می‌برد. اگر ذره‌ای شک درباره علت تلاش امارات برای دستیابی به این جنگنده‌ها وجود داشته باشد، به نظر توافقنامه ابراهیم باید این شک را برطرف کند.


کد مطلب: 136471

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/136471/امارات-سد-روانی-شکست

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir