۰
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۴

هفت هزار نیروی پرستاری جذب می‌شود

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: از سال ۹۸ تاکنون بیش از هفت هزار پرستار جذب شده و جذب هفت هزار نیروی جدید پرستاری نیز بعد از تامین اعتبارات لازم انجام خواهد شد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: از سال ۹۸ تاکنون بیش از هفت هزار پرستار جذب شده و جذب هفت هزار نیروی جدید پرستاری نیز بعد از تامین اعتبارات لازم انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، دکتر مریم حضرتی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی پرستاری استان اردبیل بیان کرد: ۷۵ درصد پرستاران کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و در طول چندین سال اخیر به شکل جدی و حرفه‌ای تلاش شده است تا پرستاران متخصصی در کشورمان تربیت شوند.
وی با اشاره به ضرورت سیاست گذاری‌های مناسب به منظور قرار گرفتن پرستاران کشور در جایگاه واقعی خود افزود: معاونت پرستاری وزارت بهداشت در جهت حفظ ارزش و حرمت پرستاران با اجرای طرح‌های مختلف در صدد بالا بردن روحیه و انگیزه پرسنل و افزایش حقوق و مزایای آنهاست.
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه فعالیت پرستاران کشور در شرایط اپیدمی کرونا را خالصانه و در راستای خدمت صادقانه به مردم عنوان کرد.
وی گفت: پرستاران ه عنوان نیروهای متخصص سلامت و بهداشت، در کنار سایر عوامل بهداشت و درمان کشور، در مسیر اعتلای سلامت و نجات جان بیماران جان بر کف در خط مقدم سلامت ایستاده و ایثارگرانه به کمک مردم شتافته‌اند.
دکتر حضرتی با اشاره به تعامل بالای مدیران پرستاری استان اردبیل با نیروهای پرستار و کادر درمان اظهار کرد: هر جا مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و نظام پرستاری با هم تعامل سازنده و همسو داشته‌اند، میزان مشکلات پرستاری در آن استان کم بوده و اردبیل هم دارای این شاخصه مهم است.
معاون وزیر بهداشت، در این جلسه که با حضور رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی، رئیس نظام پرستاری اردبیل، مدیران و کارشناسان پرستاری بیمارستان‌ها برگزار شد، برخورد مناسب همراه با متانت و گشاده‌رویی و نیز رعایت پروتکل‌ها و استانداردهای بهداشتی در میان کارکنان پرستاری استان اردبیل را عالی ارزیابی کرد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر خود ه استان اردبیل، از بخش‌های مختلف بیمارستان فاطمی و امام خمینی(ره) اردبیل بازدید کرده و در جریان وضعیت بیماران و مسائل و مشکلات پرستاران این استان قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، دکتر مریم حضرتی معاون پرستاری وزیر بهداشت برای حضور در کنگره ملی سه روزه سیمای سلامت خانواده به استان اردبیل سفر کرده است.
این کنگره با هدف تبیین ابعاد مختلف نقش نهاد خانواده در تضمین سلامت عمومی جامعه در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در حال برگزاری است.
ارائه مقاله و پوستر، برگزاری کارگاه خانواده درمانی پست مدرن راه‌حل‌محور، کارگاه‌های مامایی، ازدواج و روانشناختی و ارائه مباحثی پیرامون سلامت روانی در روابط خانوادگی، سلامت خانواده در پاندمی کووید ۱۹، ارتقای سلامت و پیام سلامت برای خانواده از جمله محورهای تعیین شده این کنگره است.
شرکت کنندگان در این کنگره با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و با هم‌اندیشی و برگزاری نشست‌های مختلف علمی و از طریق همفکری و هم‌اندیشی کارشناسان امر، فرصت‌ها و چالش‌های سلامت خانواده احصا و راهکارهای حل آنها را ارائه می‌کنند.
کد مطلب: 136480
برچسب ها: پرستار
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *