۰
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۲

خطر افزایش وزن دانش‌آموزان در کرونا

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش با تاکید بر اینکه خطر افزایش وزن برای دانش‌آموزان در شرایط کرونا وجود دارد، گفت: اجرای طرح کنترل وزن و چاقی مستلزم همسویی خانواده و مدرسه است.
خطر افزایش وزن دانش‌آموزان در کرونا
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش با تاکید بر اینکه خطر افزایش وزن برای دانش‌آموزان در شرایط کرونا وجود دارد، گفت: اجرای طرح کنترل وزن و چاقی مستلزم همسویی خانواده و مدرسه است.
به گزارش ایسنا، مهرزاد حمیدی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به وضعیت چاقی دانش‌آموزان در شرایط کرونا و به خطر افتادن سلامتی نسل آینده گفت: خطر افزایش وزن برای دانش‌آموزان ما وجود دارد و در این شرایط باید تلاش کنیم نسل خود را از چاقی نجات دهیم و نگذاریم فاصله‌های فعلی منجر ‌به خطر افتادن نسل آینده ما شود.
 
وی افزود: هفت سال است سند تحول را اجرا می‌کنیم که چرخش تحول‌آفرین ما این بوده که پروژه‌هایمان به سمت مدارس رفته است. همچنین فعالیت‌های درون مدرسه‌ای و حیاط پویا و غیره را گسترش داده‌ایم چون مدرسه ارتباط با خانواده دارد.
 
وی با اشاره به پروژه دستیابی به وزن مطلوب و کنترل وزن و چاقی در دانش‌آموزان، ادامه داد: پروژه‌ها مدرسه محور و خانواده محور است و امیدوارم که همکاری موثری از سوی دستگاه ها برای نجات نسل آینده صورت گیرد.
 
حمیدی با اشاره به اینکه نزدیک به ۶۰ درصد جمعیت ما دچار اضافه‌وزن هستند و این فاجعه است گفت: ۹.۷ درصد دانش‌آموزان ما چاق هستند، قبل از کرونا در مدرسه بیشتر حضور فیزیکی دانش‌آموز را داشتیم و همکاری خانواده کم بود، در ایام کرونا همکاری فعال خانواده افزایش پیدا کرد و ارتباطات مجازی شکل گرفت اما در پساکرونا تعادل ایجاد می شود و خانواده‌ها بیشتر مداخله می‌کنند.
 
وی تاکید کرد: کنترل وزن دانش‌آموز تمرینی برای پساکرونا است، البته بدون حضور فعال خانواده و آموزش‌هایی که به آن‌ها می‌دهیم نمی‌توانیم نتیجه بگیریم، از اینرو باید دیوار خانواده و مدرسه برداشته شود و همسویی مدرسه و خانواده رخ دهد.
 
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به مدل فعال ارتباط خانواده و مدرسه گفت: پروژه کنترل وزن و چاقی با دوبال خانواده و مدرسه حرکت می‌کند و این طرح شهریور به مدارس ابلاغ‌ شده و ماه مهر آموزش منابع به والدین انجام می شود.
 
حمیدی ادامه داد: آبان تا بهمن راهنمایی و مشاوره در خصوص کنترل وزن انجام می شود و اسفندماه غربالگری ثانویه است، همچنین تا آخر اسفندماه نتایج را بررسی می‌کنیم و در روز درختکاری به شکرانه موفقیت در این پروژه درخت می‌کاریم و در فروردین غربالگری و تقدیر انجام می‌شود.
کد مطلب: 136535
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *