۰
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۹

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در جهان

حدود 9 ماه از شیوع ویروش کرونا در بیش از ۲۳۰ کشور جهان می گذرد و آمار مبتلایان به این ویروس حالا از ۳۰ میلیون نفر هم فراتر رفته است.
حدود 9 ماه از شیوع ویروش کرونا در بیش از ۲۳۰ کشور جهان می گذرد و آمار مبتلایان به این ویروس حالا از ۳۰ میلیون نفر هم فراتر رفته است.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از «تارنمای وردو مترز دات اینفو» (worldometers.info)، شمار مبتلایان به بیماری کووید – ۱۹ در سراسر جهان به ۳۰ میلیون و ۳۸ هزار و ۶۳۴ نفر رسیده است.
در همین حال، ۹۴۵ هزار و ۹۹ نفر در سراسر جهان براثر ابتلا به این بیماری جان باخته و ۲۱ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۷۱۳ نفر بهبود یافته و به زندگی بازگشته اند.
طبق آمار ارائه شده در این تارنما، ۶ میلیون و ۸۲۸ هزار و ۳۰۱ نفر در آمریکا به کووید – ۱۹ مبتلا شده اند. رقم کلی مرگ های کرونایی در آمریکا ۲۰۱ هزار و ۳۴۸ نفر اعلام شده و ۴ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵۸ نفر نیز در این کشور بهبود یافته اند.
در ردیف دوم جدول ارائه شده در این تارنما نام هند به چشم می خورد که مجموع مبتلایان آن ۵ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۵۳ نفر است. ۸۳ هزار و ۲۳۰ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده و ۴ میلیون و ۲۵ هزار و ۷۹ نفر بهبود یافته اند.
برزیل نیز با برخورداری از ۴ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۶۸۶ مورد ابتلا به کووید – ۱۹ جایگاه سوم این جدول را به خود اختصاص داده است. مجموع جان باختگان بر اثر ابتلا به این بیماری در این کشور ۱۳۴ هزار و ۱۷۴ نفر است و ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۳۱۲ نفر در این کشور از این بیماری جان به در برده اند.
طبق آمار ارائه شده در این تارنما، یک میلیون و ۷۹ هزار و ۵۱۹ نفر در روسیه به کووید – ۱۹ مبتلا شده اند. ۱۸ هزار و ۹۱۷ نفر در روسیه بر اثر ابتلا به کووید – ۱۹ جان باخته و ۸۹۰ هزار و ۱۱۴ نفر نیز بهبود یافته اند.
پرو نیز پنجمین کشور جای گرفته در این فهرست است و ۷۴۴ هزار و ۴۰۰ نفر در این کشور به کووید - ۱۹ مبتلا شده اند. ۳۱ هزار و ۵۱ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده و ۵۸۷ هزار و ۷۱۷ نفر نیز در این کشور بهبود یافته اند.
جایگاه ایران در فهرست ارائه شده در این تارنما، جایگاه دوازدهم با ۴۱۰ هزار و ۳۳۴ مورد ابتلا به کروناست. طبق آمار ارائه شده در این جدول، ۲۳ هزار و ۶۳۲ نفر در ایران بر ابتلا به کووید – ۱۹ جان باخته اند و در مجموع ۳۵۲ هزار و ۱۹ نفر نیز بهبود یافته اند.
ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین شیوع یافت و  کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  
کد مطلب: 136556
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *