۰
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۷

طرح بوم گردی روستایی در جزیره کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای باغو، از طراحی طرح بزرگ بوم گردی روستایی کیش با محوریت این روستا خبر داد.
طرح بوم گردی روستایی در جزیره کیش
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای باغو، از طراحی طرح بزرگ بوم گردی روستایی کیش با محوریت این روستا خبر داد.
به گزارش خبرآنلاین از کیش، غلامحسین مظفری مدیرعامل این سازمان با اشاره به اینکه پیش از این تامین روستای باغو به وسیله تانکر انجام می شد گفت: امروز در ادامه ارائه خدمات به مردم عزیز جزیره کیش، پروژه آبرسانی روستای باغو نیز افتتاح شد که اجرای این طرح یکی از ضرورت ها برای تنها روستای جزیره کیش بود و با اجرای ۱۳۰۰ متر خط لوله، سکنه روستا از این نعمت برخوردار شدند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: بحث تبدیل روستای باغو به یک روستای گردشگری در دستور کار قرار دارد. در این رابطه، طرح جامع گردشگری روستا در دست تدوین است و بیش از ۵۰ درصد آن توسط مشاور انجام و مقدمات آن مهیا شده است.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مجموعه آماده دیگری در زمینه بوم گردی تحت عنوان خانه بومیان در منطقه قدیم کیش وجود دارد، گفت:محور اصلی و اساس و پایه بوم گردی همین فعالیت هایی است که در روستای باغو شکل گرفته و یک طرح پیشنهادی دیگر نیز پروژه ای در نزدیکی روستای باغو است که با سرمایه گذاری بزرگ ومحوریت بوم گردی توسط مجموعه ای توانمند طراحی شده ودر دستور کار قرار گرفته است.
غلامحسین مظفری عنوان کرد: طبق بررسی ها دریافتیم که کشش و گرایش خوبی از سوی مردم نسبت به اینگونه طرح ها وجود دارد و محوریت روستای باغو برای طرح های بوم گردی روستایی و مناطق قدیمی کیش با هدف پاسخگویی به نیازعلاقمندان این حوزه ظرفیت خوبی محسوب می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین در خصوص طرحای زیرساختی جزیره اظهار داشت: در کیش خوشبختانه بیش از ۱۰۰ طرح در دست اجرا در حوزه های زیرساختی و بخش خصوصی داریم که با سرعت مناسب در حال انجام است و بیش از ۳۰هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری شده است.
وی در ادامه بیان داشت: در ماه های آینده شاهد بهره برداری از تعداد زیادی طرح خواهیم بود و مرتب و مکرر پروژه های جدیدی در دستور کار قرار می دهیم که بخشی از آنها، طرح هایی به معنای واقعی در سطح ملی هستند و حتی هموطنان ما می توانند فراتر از طرح های ملی از آنها خدمات دریافت کنند.
مظفری گفت: امیدوارم طرح های زیرساختی را تا پایان سال و به تعبیری تا پایان دولت دوازدهم بهره برداری کنیم و تمامی کارهایی که در دست اجرا است با شکلی مشخص و شفاف انجام و تحویل داده شود و به دنبال آن از طرح های جدید و متناسب با نیاز کیش و کشورغفلت نکنیم.
وی در پایان جزیره هندورابی را ظرفیتی بسیار مطلوب برای توسعه سواحل جنوب کشور عنوان کرد و افزود: پروژه جزیره هندورابی در غالب طرحی خوب در دستور کار است و به زودی آن عملیاتی می کنیم تا ظرف مدت ۵ سال آینده ، هندورابی متناسب و معادل کیش نقش ایفا کند.
گفتنی است با توجه به اینکه آب شرب ساکنان روستای باغو تا کنون با تانکر حمل، ذخیره سازی تامین می شده و فاصله مکانی، تامین دائمی و مستمر آب بهداشتی را با مشکلات متعدد روبرو کرده بود، اجرای پروژه ۱۳۰۰ متر خط لوله ۴ اینچ با مبلغی بالغ بر ۱۰میلیارد ریال در دستور کارشرکت عمران و آب و خدمات شهری قرار گرفت و توسط شرکت آب و نیروی ماهتاب اجرا شد.
 
کد مطلب: 136575
برچسب ها: بوم گردی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *