۰
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۱
هفته آینده در استان زنجان محقق می‌شود؛

اعمال قانون برای رعایت فاصله اجتماعی

استاندار زنجان گفت: بر اساس قانون از هفته آتی افرادی که فاصله اجتماعی را در زنجان رعایت نمی‌کنند، اعمال قانون برای آن‌ها جاری خواهد شد.
استاندار زنجان گفت: بر اساس قانون از هفته آتی افرادی که فاصله اجتماعی را در زنجان رعایت نمی‌کنند، اعمال قانون برای آن‌ها جاری خواهد شد.
فتح‌الله حقیقی بعد از ظهر امروز (۲۷ شهریورماه) در جلسه شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان، با اشاره به یوم‌العباس زنجانی‌ها و پیشگیری از وقوع مشکلات ملی در خصوص شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: اقدام بسیار خوب و بی‌همتای مردم زنجان در یوم‌العباس زبانزد بوده و در سطح ملی مثال‌زدنی است، زیرا مراسم یوم‌العباس حتی اگر با ۱۰ درصد جمعیت نیز برگزار می‌شد، نه تنها استان زنجان، بلکه سایر استان‌ها را نیز تحت تأثیر قرار داده و گرفتار بیماری کرونا می‌کرد.
وی با بیان اینکه استان زنجان از لحاظ امکانات حفاظت عمومی و شخصی بی‌نیاز از سایر استان‌ها است، افزود: باید به مناسبت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های استان، مواد ضدعفونی‌کننده به قیمت تمام شده بین این اقشار توزیع شود که در همین راستا اکنون ۷۰۰ هزار عدد ماسک در استان تولید شده که ۳۰۰ هزار عدد به قیمت ۱۰۰۰ تومان که برای مدارس و دانشگاه‌ها به قیمت ۹۰۰ هزار تومان است و روزانه ۴۰۰ هزار عدد ماسک نیز به قیمت ۱۳۰۰ تومان توزیع می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه با تشکیل جلسه‌ای در هفته آتی، بحث توزیع ماسک به سایر استان‌ها مصوب خواهد شد، تصریح کرد: برای پیشگیری از بیماری کرونا همه افراد باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را به صورت جدی رعایت کنند.
استاندار زنجان در رابطه با وضعیت کنونی استان از لحاظ بیماری کرونا، ادامه داد: اکنون زنجان به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و مسافرت‌های شخصی توسط برخی از افراد، شاهد افزایش تعداد مراجعه سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته کووید - ۱۹ با شیب کند هستیم.
حقیقی با اشاره به اینکه می‌توانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیماری کرونا را کنترل کنیم ولی اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود شاهد افزایش شیوع این بیماری خواهیم بود، اظهار کرد: از هفته آینده علی‌رغم میل باطنی بر اساس قانون با کسانی که فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، قانون برای این افراد جاری خواهد شد، زیرا سلامت مردم بسیار دارای اهمیت است.
وی با تاکید بر اینکه باید نامه‌ای به رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص ساخت زیرگذر برای یکی از دانشگاه‌های زنجان ارسال شود، افزود: باید رونوشتی از نامه مذکور برای رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ارسال و بیان شود که اگر اتفاقی برای دانشجویان بیافتد، پیامد آن متوجه شخص رئیس سازمان است.
این مسئول در رابطه با توزیع داروهای خاص و کمیاب توسط هلال‌احمر در استان، تصریح کرد: شایسته استان نیست که هلال‌احمر سایر استان‌ها داروهای خاص و کمیاب را توزیع می‌کنند ولی هلال‌احمر استان در این خصوص مشکلاتی دارد که هفته آتی باید جلسه‌ای در خصوص توزیع داروهای کمیاب توسط هلال‌احمر استان برگزار شود.
استاندار زنجان با تاکید بر لزوم تهیه شناسنامه دانشگاه‌های زنجان و به‌روز کردن آمار دانشجویان این دانشگاه‌ها، ادامه داد: دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه استان زنجان در کشور برند است و در خصوص مشکلات موجود آنان باید جلسه‌ای تشکیل شود.
حقیقی در رابطه با تولید ورق فولاد ضد رنگ تیغه چاقو توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان، خاطرنشان کرد: هفته آینده باید جلسه‌ای در این رابطه با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و مسئولان ذی‌ربط برگزار شود، زیرا شایسته نیست که مسئولان استانی نتوانند با یکدیگر به تفاهم رسیده و این کار در استان دیگری انجام شود.
کد مطلب: 136581
برچسب ها: فاصله اجتماعی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *