۰
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۲

افت کیفیت آموزش دانشجویان در شرایط کرونایی

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در دوران شیوع کرونا و با توجه به آموزش مجازی به دانشجویان، کنون با کاهش کیفیت آموزش مواجه شده‌ایم، زیرا امکان تخلف در امتحانات نهایی توسط دانشجویان وجود دارد.
افت کیفیت آموزش دانشجویان در شرایط کرونایی
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در دوران شیوع کرونا و با توجه به آموزش مجازی به دانشجویان، کنون با کاهش کیفیت آموزش مواجه شده‌ایم، زیرا امکان تخلف در امتحانات نهایی توسط دانشجویان وجود دارد.
پرویز قزلباش بعد از ظهر امروز (۲۷ شهریورماه) در جلسه شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان زنجان، در رابطه با افزایش تعداد دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی استان، اظهار کرد: در حال حاضر نسبت به گذشته شاهد افزایش بیش از ۶۶ درصدی دانشجویانی که از طریق سازمان سنجش آموزش کشور پذیرش می‌شوند، افزایش ۱۷۵ درصدی تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی و افزایش ۴۳۶ درصدی دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه علوم‌پزشکی استان هستیم.
وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در استان و وضعیت خاص به وجود آمده ناشی از آن در دانشگاه علوم‌پزشکی استان، افزود: بخش عمده تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی به صورت عملی در بیمارستان است که بسیاری از کارها توسط دانشجویان انجام می‌شود و اگر دستیار تخصصی در بخش‌های بیمارستان نداشته باشیم، ظرفیت کار به ۵۰ درصد تغییر پیدا می‌کند، گفتنی است آموزش این دانشجویان تعطیل نخواهد شد و مانند یک پزشک و پرستار در بیمارستان خدمت‌رسانی می‌کنند.
این مسئول با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تمرکز بر بیمارستان ولی‌عصر (عج) زنجان و تعطیل شدن سایر بخش‌ها، تصریح کرد: همه دانشجویان در ترم تحصیلی گذشته به صورت تمام‌مجازی آموزش دیده‌اند و بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ محتوای درسی در سامانه نوید بارگزاری شد و ۷۴۰ آزمون تست و تشریحی به صورت مجازی با استفاده از نرم‌افزار فراگیر و سامانه نوید انجام شد، گفتنی است یک میلیارد تومان برای سرورهای سامانه نوید و آزمون مجازی و نیز خرید وسایل مورد نیاز آموزش مجازی هزینه شده است.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه این دانشگاه هفتمین دانشگاه کشور در خصوص مشارکت دانشجویان با اساتید و بالعکس در کشور است، ادامه داد: دانشجویانی که به عنوان دستیارهای تخصصی در بخش بیماری کرونا بیمارستان‌های استان فعالیت می‌کنند، بیمه عمر و حوادث شده و پرداخت دستمزد به این دانشجویان سه برابر شده است، به طوری که دانشگاه علوم‌پزشکی استان ماهیانه حدود یک میلیارد تومان برای این پرداختی‌ها و باقی پرسنل آموزشی در بیمارستان‌ها هزینه می‌کند. گفتی است، وسایل حفاظتی مورد نیاز این افراد نیز تامین می‌شود.
قزلباش در رابطه با نحوه آموزش در ترم تحصیلی ۹۹ - ۱۴۰۰ در دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، اظهار کرد: ۲۵ تا ۵۰ درصد ظرفیت به تناسب رشته دانشجویان پذیرش می‌شوند، برخی از رشته‌هایی که کاملا عملی هستند ۷۰ درصد در استان حضور دارند و باقی رشته‌ها نیز با ۲۵ درصد ظرفیت هستند.
وی با تاکید بر افت شدید کیفیت آموزش به دلیل شرایط کرونایی و آموزش مجازی، خاطرنشان کرد: در دوران شیوع کرونا و با توجه به مجازی شدن آموزش‌ها برای دانشجویان، اکنون با کاهش کیفیت آموزش مواجه شده‌ایم و امکان تخلف در امتحان‌های دانشجویان وجود دارد.
کد مطلب: 136582
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *