۰
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۴

چهار شهر اردبیل وارد نوار قرمز شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با تشدید وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل چهار شهر این استان وارد وضعیت قرمز شدند.
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با تشدید وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل چهار شهر این استان وارد وضعیت قرمز شدند.
شهرام حبیب‌زاده ۲۷ شهریور در جلسه ستاد کرونای استان اردبیل اظهار کرد: شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و گرمی در وضعیت قرمز قرار دارند و در این شهرها باید شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را بیش از سایر مناطق مراعات کنند.
وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 31 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته دو نفر براثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: 218 نفر بیماری کرونایی در استان بستری هستند که 59 نفر آنها در بخش ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.
حبیب‌زاده از ترخیص 25 بیمار کرونایی خبر داد و بیان کرد: وضعیت متفاوتی را در شیوع این بیماری شاهد هستیم و اگر احتیاط و موارد بهداشتی را رعایت نکنیم افزایش این بیماری مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.
وی هموطنان را به پرهیز از حضور در مکان‌های پرازدحام و رعایت فاصله یک و نیم متری دعوت کرد و گفت: با زدن ماسک در مکان‌های پرتجمع باید از ترددهای بی‌مورد خودداری کرده و از شیوع و گسترش این بیماری جلوگیری کنیم.
نماز جمعه در 4 شهر اردبیل برگزار نخواهد شد
اما با اعلام ستاد اقامه نماز جمعه آئین عبادی – سیاسی نماز جمعه در چهار شهرستان استان اردبیل برگزار نخواهد شد.
برهمین اساس نماز جمعه در اردبیل، مشگین‌شهر، گرمی، خلخال، انگوت، رضی، هشجین، کلور، لاهرود و ... به دلیل شیوع کرونا برگزار نخواهد شد و در سایر شهرها نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این آئین معنوی و مذهبی برپا خواهد شد.
کد مطلب: 136588
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *