۰
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۹

هشدار نسبت به وقوع فاجعه‌ در یمن

هشداری در یمن نسبت به وقوع فاجعه انسانی بی سابقه در این کشور به دلیل ادامه توقیف کشتی‌های نفتی توسط ائتلاف عربی تحت امر عربستان و ممانعت از رسیدن این کشتی‌ها به بندر الحدیده مطرح شده است.
هشدار نسبت به وقوع فاجعه‌ در یمن
هشداری در یمن نسبت به وقوع فاجعه انسانی بی سابقه در این کشور به دلیل ادامه توقیف کشتی‌های نفتی توسط ائتلاف عربی تحت امر عربستان و ممانعت از رسیدن این کشتی‌ها به بندر الحدیده مطرح شده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، شرکت نفت یمن مجدداً نسبت به وقوع فاجعه انسانی بی سابقه به دلیل ادامه توقیف کشتی‌های نفتی توسط ائتلاف سعودی و ممانعت از رسیدن آنها به بندر الحدیده هشدار داد.
شرکت نفت یمن در صنعاء اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی ۱۵ کشتی نفتی حامل ۴۰۹ هزار و ۵۵ تن بنزین و نفت را برای مدت‌ زمان‌های متفاوتی توقیف کرده است که حداکثر این مدت‌ها به بیش از پنج ماه می‌رسد.
یک منبع مسئول در شرکت نفت یمن گفت که مدت توقیف شش کشتی سوخت بیشتر از پنج ماه شده است و مدت توقیف چهار کشتی دیگر به بیش از چهار ماه می‌رسد.
این منبع مجدداً طرف‌های ائتلاف متجاوز و سازمان ملل را مسئول عواقب و پیامدهای این دزدی دریایی و تاثیر آن بر اوضاع انسانی در یمن و نادیده گرفتن آن نسبت به هشدارهای مطرح در گزارش‌های داخلی و بین‌المللی دانست.
وی تصریح کرد که مقادیر فرآورده‌های نفتی که در میان دستگاه‌های خدماتی دارای اولویت و نیروگاه‌های مشغول به خدمت در پایتخت و استان‌ها توزیع می‌شود، از مقادیر محدودی است که از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط در مبارزه با قاچاق، کشف و ضبط شده است.
این منبع مسئول در شرکت نفت یمن خاطرنشان کرد: ما مقادیر ضبط شده را بررسی کرده و آن را با قیمت رسمی فروخته و بر اساس ضوابط مشخص در طرح اضطراری، آن را توزیع می‌کنیم.
پیشتر نیز وزارت خارجه یمن در صنعاء تاکید کرد که اقدام کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی در توقیف کشتی‌های نفتی و ممانعت از ورود آنها به بندر الحدیده ادامه دارد که باعث وخامت رنج مردم یمن شده است و این اقدام، با اصول اخلاقی در جنگ‌ها مغایرت دارد و نقض فاحش قوانین بین‌المللی و توافق استکهلم است.
یوسف الحاضری، سخنگوی وزارت بهداشت در صنعاء نیز چند روز قبل نسبت به توقف کلی تمامی تاسیسات درمانی به دلیل تمام شدن سوخت در پی توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی هشدار داد.
دولت صنعاء نیز اعلام کرد که فرودگاه پایتخت قادر به پذیرش هواپیماهای سازمان ملل و امدادرسانی‌ها به دلیل تمام شدن فرآورده‌های نفتی نخواهد بود.
کد مطلب: 136651
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *