۰
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

بازی سیمرغ براساس منطق‌الطیر تولید شد

بازی کارتی «سیمرغ» با اقتباس از منطق‌الطیر عطار نیشابوری طراحی و آماده تولید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شده است.
بازی سیمرغ براساس منطق‌الطیر تولید شد
بازی کارتی «سیمرغ» با اقتباس از منطق‌الطیر عطار نیشابوری طراحی و آماده تولید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این سرگرمی که یکی از بازی‌های برگرفته از آثار فاخر کهن فارسی و ادبیات معاصر است بر اساس داستان «سیمرغ» عطار نیشابوری از سوی آیدین مهدیزاده طراحی شده است.
«سیمرغ» از خانواده بازی‌های کارتی است. در این سرگرمی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و مهارت‌های راهبردی به چالش کشیده می‌شود. در این بازی دو نفره، بازیکنان سعی می‌کنند با چیدن کارت‌هایی که به صورت تصادفی از دسته کارت‌ها بر می‌دارند ردیف‌های بیشتری را بسازند تا ارتفاع ردیف‌های خود را بیش‌تر کنند.
در بازی «سیمرغ» ۳۲ کارت وجود دارد، ۳۰ کارت پرنده که بنابر ارزش پرنده‌ها ارزش‌گذاری از یک تا ۱۰ شده‌اند. و دو کارت هدهد که می‌تواند به عنوان هر عددی که بازیکن بخواهد محسوب شود. هر بازیکن سه کارت در دست دارد که با پایین گذاشتن یک کارت در هر دور بازی حق دارد یک کارت را از دسته کارت‌ها جایگزین کند.
بر همین اساس، بازیکنان زمانی می‌توانند کارت‌ها را در ردیف دوم بچینند که کارت بعدی یا حاصل جمع دو کارت مجاور باشد یا حاصل تفریق آن‌ها. در این صورت کارت‌ ما بین دو کارت قبلی و در ردیف دوم قرار می‌گیرد. ردیف اول بین دو بازیکن مشترک است. اما ردیف‌های بعدی را هر بازیکن برای خود می‌سازد. در صورتی‌که در کارت‌های دست بازیکن حاصل جمع و حاصل تفریق کارت‌های روی زمین نباشد، برای برداشتن کارت از دسته کارت‌های اصلی بازیکن باید یک کارت را به ردیف اول اضافه کند.
یادآوری می‌شود مجموعه «میز بازی ایرانی» به سفارش مرکز سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۹۷ شکل گرفته است.
کد مطلب: 136735
برچسب ها: سیمرغ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *