۰
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۰
با امضا تفاهم نامه با دانشگاه شهید بهشتی؛

آغاز ساخت دستگاه اکسیژن ساز در پارس خودرو

با امضای تفاهم نامه ای میان دانشگاه شهید بهشتی و شرکت پارس خودرو طراحی و ساخت دستگاه‌ اکسیژن‌ساز با تلاش تیمی از محققان این شرکت خودروسازی آغاز شد
آغاز ساخت دستگاه اکسیژن ساز در پارس خودرو
با امضای تفاهم نامه ای میان دانشگاه شهید بهشتی و شرکت پارس خودرو طراحی و ساخت دستگاه‌ اکسیژن‌ساز با تلاش تیمی از محققان این شرکت خودروسازی آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی پارس خودرو,با فراگیر شدن بیماری کرونا در کشور و نیاز بیماران کرونایی به اکسیژن نیاز دستگاه اکسیژن ساز بیش از پیش در کشور احساس شد بر این اساس شرکت پارس خودرو با تکیه بر توان داخلی موفق به طراحی و تولید دستگاه این دستگاه شده اند.
بر این اساس امروز تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت پارس خودرو به امضا رسید و مصطفی مدبر، مدیرعامل شرکت پارس خودرو در حاشیه این مراسم با اشاره به آغاز تولید این دستگاه در این شرکت گفت:حدود سه ماه است که بر روی ساخت این دستگاه کار کرده و تقریبا ساخت آن نهایی شده و در انتظار اخذ مجوز از مراجع ذیربط هستیم که بزودی دریافت می شود.
وی افزود: این دستگاه ایرانی باید تست های بالینی خود را انجام دهد که به نظر می رسد در آینده نزدیک و با انجام این تست ها، کار تولید انبوه دستگاه اکسیژن ساز ایرانی آغاز شود.
مدیرعامل شرکت پارس خودرو تصریح کرد: تفاهم نامه همکاری امروز بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و این شرکت در راستای طراحی و تولید لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور با بهره گیری از هم افزایی صنعت و استفاده از علم دانشگاه به امضا رسیده است.
مدبر با تاکید بر این که این تفاهم نامه می تواند آغازی برای همکاری بیشتر صنعت و دانشگاه باشد، ادامه داد: براساس این تفاهم نامه در تلاش هستیم زمینه های مختلف اعم از آموزش، تحقیقات و ساخت تجهیزات، همکاری های بین صنعت و دانشگاه را افزایش دهیم.
تفاهم نامه همکاری علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت پارس خودرو، در حوزه فناوری های کنترل کرونا و تولید تجهیزات مربوطه با حضور دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدبر مدیرعامل پارس خودرو منعقد شد.
گفتنی است دستگاه اکسیژن ساز، اکسیژن لازم را از هوا استخراج کرده و پس از جداسازی نیتروژن و سایر گازها، اکسیژن با درجه خلوص قابل تنظیم را تولید می کند به بیمار تحویل می‌دهد. این دستگاه قادر به خالص سازی ۳۰ تا 97 درصدی اکسیژن و به میزان 5 لیتر در دقیقه است و قابل استفاده برای بیماران ریوی، وزشکاران و افرادی است که به دلیل آلودگی هوا دچار مشکلات تنفسی می شوند.
گفته می شود بافراهم شدن تجهیزات و بازار هدف، شرکت پارس خودرو توان تولید انبوه دستگاه اکسیژن ساز را دارد.
کد مطلب: 136754
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *