۰
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۳

فوت روزانه ۷ نفر در اثر کرونا در آذربایجان شرقی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، جزییات بیشتری از محدودیت‌های کرونایی در آذربایجان شرقی را تشریح کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، جزییات بیشتری از محدودیت‌های کرونایی در آذربایجان شرقی را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا ،علیار راستگو در گفت‌وگوی خبری در تشریح این خبر اظهار کرد: روز گذشته بر اساس تصمیم دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی کرونا مقرر شد که بر اساس مصوبات تمامی مراسم‌های تشییع، تدفین و ترحیم در هر نقطه از استان صرفا با حضور بستگان درجه یک برگزار شود و مسئولان تذکرهای لازم را در این خصوص بدهند.
وی متذکر شد: شهرداری باید در کلیه پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها نسبت به عدم تجمع و اتراق نکردن هشدار دهد. در برخی منابع خبری ذکر شده بود که غذاخوری‌ها تعطیل شدند، اما اینگونه نبوده و در این مورد تاکید داریم پروتکل‌های بهداشتی حتما رعایت شوند. برخی رستوران‌‍‌ها میز و صندلی‌هایشان را در سطح خیابان و بیرون از رستوران چیده و خدمات ارائه می‌کردند که این مورد بر اساس مصوبات ستاد استانی کرونا ممنوع اعلام شد.
وی گفت: تمامی اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی در سطح استان باید بر جامعه‌ی هدفشان نظارت کرده و هر جا که لازم باشد تذکر داده شده و اقدامات قانونی انجام شود.
به گزارش ایسنا، راستگو با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در ستاد کرونا در خصوص تعطیلی مدارس آذربایجان شرقی به مدت دو هفته، گفت: آموزش در این مدت در تمامی مقاطع تحصیلی در سطح استان و آموزشگاه‌ها و برای هنرجویان غیرحضوری خواهد بود و آموزش دانش آموزان از طریق شبکه‌ی مجازی شاد ادامه می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: کادر اداری و اجرایی مدارس همچنان حضور خواهند داشت، اما حضور معلمان ضرورت ندارد که اطلاعیه‌ای در این خصوص هم صادر شد.
وی تاکید کرد: اعلام شده است که جایگاه‌های سوخت حتما سوختگیری کنند و برای جلوگیری از ازدحام، ارائه خدمات در این محل‌ها متوقف نشود. برگزاری هر نوع نمایشگاه، همایش و سمینار در سطح استان به مدت یک ماه تعلیق شده و هر نوع نمایشگاهی با مجوز ستاد استانی کرونا برگزار می‌شود.
معاون سیاسی و امنیتی استادار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی، گفت: با توجه به حساسیت‌هایی که قبلا در جامعه بود، استفاده از ماسک در استانمان کم‌تر شده است، خواهش می‌کنیم مردم و رسانه‌ها همکاری کنند تا موارد بیماری کم‎تر و شرایط پایدار شود.
وی از شناسایی 33802 بیمار قطعی مبتلا به کووید19 در آذربایجان شرقی از ابتدای شیوع بیماری تا کنون، خبر داد و افزود: 875 بستری و در مجموع 1564 فوتی داریم. روزانه حدود هفت نفر در استانمان بر اثر ابتلا به کرونا جانشان را ازدست داده و 157 بیمار جدید شناسایی می‎شود که این آمار متغیر است.
وی در خاتمه بیان کرد: برای تداوم فعالیت‌های معیشتی و اقتصادی به ناچار باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.
کد مطلب: 136833
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *