۰
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۴

لباس رزم بر تن داریم اما اعتقاد ما صلح است

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با بیان اینکه با تمام قدرت آماده‌ایم تا در مقابل تهدیدات دشمن بایستیم، گفت: لباس رزم بر تن داریم اما اعتقاد ما صلح است ولی این‌طور نیست که در مقابل دشمن کوتاه بیاییم.
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با بیان اینکه با تمام قدرت آماده‌ایم تا در مقابل تهدیدات دشمن بایستیم، گفت: لباس رزم بر تن داریم اما اعتقاد ما صلح است ولی این‌طور نیست که در مقابل دشمن کوتاه بیاییم.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ حسین ولی وند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران(دافوس) در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه کتاب صلح و دفاع، گفت: 31 شهرریور روز بسیار مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی است و این روز یاد آور آن است که ملت ایران و  نیروهای مسلح هشت سال جنگیدند و مقاومت کردند تا ذره ای از خاک میهن و شرف خود را به کسی ندهند.
وی تصریح کرد: برابر دشمنی که دنبال اشغال تهران در یک هفته و دشمن صلح جهانی بود ایستادیم، لذا امروز زمان خوبی برای حرف از صلح در سالروز گرامیداشت دفاع مقدس است و صحبت از صلح در آغازین روز جنگ خیلی مهم و قابل اهمیت است.
 فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ادامه داد: به همان نسبت که افراد تأثیر گذار در شعله‌ورکردن جنگ موثر هستند، خیلی‌ها در زمینه برپا کردن صلح می‌توانند موفق باشد و اینجاست که کمبود و فقدان سند جامع صلح جهانی خود را نشان می دهد .
امیر سرتیپ ولی وند اظهارکرد: تدوین سند صلح  باید به گونه ای باشد که افراد جنگ طلب نتوانند عرصه‌های بین المللی را جهت تامین منافع شخصی، صحنه تاخت و تازقرار دهند .
وی افزود: بیانیه صلح جهانی از به آشوب کشیده شدن دنیا و به جنگ کشیدن شهرها جلوگیری کند و نشست های صلح و کارگاه های پاسداری از صلح در جوامع جهانی باید بیشتر برگزارشود.
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: آمادگی حمایت از پژوهشگران صلح را در تمام حوزه ها و زمینه ها داریم.
وی افزود: لباس رزم برتن داریم  اما اعتقاد ما صلح است، ولی این‌طور نیست که در مقابل دشمن کوتاه بیاییم. انشاالله دنیا در صلح و آرامش باشد و ما نظامیان به دنبال نشر صلح با آمادگی دفاعی صد در صد دردنیا باشیم.
در این مراسم ضمن قرائت بیانیه آنتونی گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد،  توسط دکتر رجایی‌مقدم سرپرست مرکز اطلاع رسانی این سازمان در تهران از برگزیدگان و نویسندگان در زمینه صلح و دفاع تقدیر به عمل آمد و  از دو کتاب با عنوان "عملیات سایبری و حقوق بین الملل" و "سربازی و نهاد سازی " رونمایی شد .
کد مطلب: 136846
برچسب ها: ارتش سازمان ملل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *