۰
پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۲

نخست وزیر ژاپن به دنبال بهبود روابط با کره جنوبی

نخست‌وزیر جدید ژاپن امروز برای نخستین بار با رئیس جمهور کره جنوبی صحبت کرد و خواستار آن شد که هر دو کشور روابط فرسوده خود را ترمیم و برای مقابله با هرگونه تهدیدی از سمت کره شمالی، همکاری کنند.
نخست‌وزیر جدید ژاپن امروز برای نخستین بار با رئیس جمهور کره جنوبی صحبت کرد و خواستار آن شد که هر دو کشور روابط فرسوده خود را ترمیم و برای مقابله با هرگونه تهدیدی از سمت کره شمالی، همکاری کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری "رویترز"، روابط بین این دو متحد آمریکا طی سال‌ گذشته به خاطر تاریخچه جنگ و تجارت، به ویژه این مسئله که کارگران کره‌ای طی حکومت استعماری ژاپن در سال‌های ۱۹۱۰-۱۹۴۵ مجبور به کار در شرکت‌های ژاپنی بوده‌اند، بدتر شده است.
یوشیهیده سوگا بعد از تماس تلفنی با مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی به خبرنگاران گفت: من به رئیس جمهور مون گفتم که ما نمی‌توانیم روابط کنونی دشوار خود را این‌طور که هست رها کنیم.
وی اظهار کرد: همکاری بین ژاپن و کره جنوبی، به اندازه همکاری بین ژاپن، آمریکا و کره جنوبی برای کنار آمدن با کره شمالی و دیگر مسائل، ضروری است.
سوگا اشاره کرد که ژاپن قاطعانه به دنبال عمل مناسبی از سمت کره جنوبی است، و توضیح بیشتری ارائه نکرد.
ژاپن اعلام کرد که این تماس به خواست کره جنوبی انجام شده است.
بنا به گفته "کانگ مین-سئوک"، سخنگوی کاخ آبی، مون جائه-این نیز به سوگا تبریک گفت و افزود که ژاپن و کره جنوبی نیازمند پیدا کردن بهترین راه‌حل برای مسئله کار اجباری زمان جنگ هستند.
مون اظهار کرد که کره جنوبی و ژاپن نزدیک‌ترین دوستان و دارای اشتراک در ارزش‌های اساسی و منافع استراتژیک بوده و شرکایی هستند که باید برای صلح و کامیابی جهان و آسیای شمال غربی همکاری کنند.
این دو رهبر همچنین از مذاکرات برنامه‌ریزی شده در مورد روش ورود ویژه برای سفرهای ضروری بین دو کشور استقبال و پیش‌بینی کردند که این مذاکرات، فرصتی برای از سر گرفتن مبادلات خصوصی و بهبهود روابط دوجانبه در اختیار قرار می‌دهد.
روابط بین سئول و توکیو بعد از آنکه دیوان عالی کره جنوبی به یک سازنده فولاد ژاپنی دستور پرداخت غرامت بابت کار اجباری در ۲۰۱۸ را داد، تیره و تار شده است. این دستور توکیو را ترغیب کرد که برای برخی مصالح کلیدی با فناوری بالا، محدودیت‌های صادراتی اعمال کند.
مون هفته گذشته در نامه‌ای به سوگا، گفته بود که هر زمان آماده نشستن به منظور بهبود روابط با ژاپن است.
سوگا هفته گذشته به عنوان نخست‌وزیر، جایگزین شینزو آبه شد.
 
کد مطلب: 136959
برچسب ها: ژاپن کره جنوبی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *